“Kecew4 Pvnca Mengamvk Dirumah Tunang”

PITAS – Kecew4 ikat4n pertunangan mahu diputvskan, seorang lelaki mengamvk dan bertind4k menyer4ng keluarga tunangnya sehingga menyeb4bkan seorang mavt manakala empat lagi cdera dalam kejadlan di Kampung Kuyuh pada Sabtu.

Dalam kejadi4n kira-kira jam 9 malam itu, Habibah Abungon, 68, ibu kepada tunang su$pek mavt di lokasi kejadi4n manakala seorang lelaki berusia 65 tahun dan tiga lagi wanita berusia 28 hingga 30 tahun ceder4 di beberapa bahagian anggota bad4n.

Ketua Polis Daerah Kota Marudu, Superintendan Mohd Izaan Abdullah berkata, pihaknya menerima lap0ran daripada seorang lelaki berusia 19 tahun memakIumkan keluarga bapa saudaranya diser4ng dan diceder4kan oleh tunang sepupunya.

Katanya, susvlan lap0ran itu, pemeriksaan dilakukan di lokasi kejadian dan mendapati may4t terlent4ng di bahagian dapur serta terdapat kesan dar4h di lantai manakala mangs4 yang lain telah dihantar ke Hospital Pitas untuk raw4tan lanjvt.

“Pvnca kejadian dipercayai svspek yang berusia 29 tahun mar4h terhadap tunangnya yang juga saIah seorang mang$a yang dikatakan ingin memutvskan pertunangan.

“Su$pek yang datang ke lokasi kej4dian mengajak tunangnya baIik ke kampungnya di Paitan namvn engg4n mengikutnya menyeb4bkan su$pek bertndak agreslf dan mengamvk,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd Izaan berkata, ek0ran kejadian itu, svspek bertind4k menyer4ng semua mngsa dengan menggunakan par4ng.

“Mngsa wanita iaitu ibu kepada tunang svspek mavt ditet4k menggunakan par4ng manakala tiga lagi mangs4 termasuk tunang su$pek ceder4 di kepaIa dan tangan,” katanya.

Mohd Izaan berkata, svspek sedang dikes4n dan ke$ masih dalam slasatan mengikut Sksyen 302 Kanvn Keseks4an.

Sumber:sinarharian

Be the first to comment on "“Kecew4 Pvnca Mengamvk Dirumah Tunang”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*