“Pemuda Mavt Diser4ng Bin4tang Bvas Dihutan”

MUHAMMAD Azuan Asril, 19, (lima dari kiri) bersama rakan dan penduduk yang mencari mangsa, malam tadi.

LENGGONG: Seorang lelaki berusia 24 tahun mavt, dipercayai aklb4t ser4ngan bin4tang bvas di kawasan hutan berhampiran Kampung Banggol Batu, dekat sini, semalam.

May4t Mohamad Roslan Kamarul Zaman ditemui kira-kira jam 12 tengah malam tadi oleh adik tirinya, Muhammad Azuan Asril, 19, bersama penduduk kampung yang melanc4rkan ger4kan mencari.

lbu mangs4, Norhatijah Hashim, 51, berkata dia yang meminta Muhammad Azuan keIuar mencari Mohamad Roslan selepas mangs4 masih tidak puIang ke rumah awal malam semalam.

“Kira-kira jam 7 petang semalam, saya tanya Azuan di mana abangnya dan dia memberitahu, abang keIuar mencari pucuk paku. Oleh kerana sudah hampir Maghrib, saya minta dia kelvar mencari,” katanya.

Katanya, Muhammad Azuan keIuar bersendlrian mencari abang tirinya di hutan sekit4r rumah mereka, tetapi tdak berjaya menemuinya.

“Dia kemudian dengan bantvan kawan-kawan serta penduduk kampung keIuar sekali lagi, kira-kira jam 10 malam. Mereka masuk semula ke dalam hvtan sehinggalah berjaya menemvi anak kedua saya itu yang sudah meningg4l dunia,” katanya.

Ketika ditemui petang tadi, Norhatijah berkata, dia dimaklumkan kem4tian anaknya dipercayai akib4t ser4ngan bin4tang bvas.

Ketua Polis Daerah Gerik, Superitendan Zulkifli Mahmood, berkata Balai Polis Lenggong menerima lap0ran mengenai kej4dian itu, kira-kira jam 1 pagi tadi.

Katanya, berdasarkan keterangan, terutama daripada Muhammad Azuan, mang$a bekerja kampung termasuk mencari pucuk paku untuk dijual sambil membantv ibunya menjual makanan.

“Kira-kira jam 3 petang semalam, mang$a memberitahu hendak kelvar mencari pucuk paku. Biasanya dia akan kembali ke rumah selepas dua tiga jam keluar, namvn petang semalam, dia tidak puIang hingga malam.

“Adik tiri mangs4 bersama penduduk kampung kemudian keluar mencari dan menemui motosikal Mohamad Roslan sebelum menemui mangs4 di satu kawasan suak di hvtan Kampung Banggol Batu,” katanya.

Ketika ditemui, katanya, mangs4 dalam kead4an terti4rap dengan bahagian pinggang hingga kaki berada dalam l0pak air.

“Banyak keced3raan dikes4n pada bahagian badan disy4ki diser4ng binat4ng bvas. Lok4si may4t ditemui hanya kira-kira 1 kilometer dari jalan besar dan untuk ke lok4si may4t ditemui, hanya boleh dilalui motosikal dan kenderaan pacuan empat roda.

“Menurut penduduk, di kawasan itu banyak b4bi hutan,” katanya menambah, hasil sia$atan awal mendapati tlada unsvr jen4yah boleh dikaitkan dengan kejadian berkenaan.

May4t dibawa ke H0spital Gerik untuk bed4h sia$at dan hasilnya mendapati kem4tian disebabkan pelbagai keced3raan akib4t ser4ngan bin4tang.

Jen4zah selamat dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Banggol Belimbing, selepas solat Jumaat.

Sumber:bhonline

Be the first to comment on "“Pemuda Mavt Diser4ng Bin4tang Bvas Dihutan”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*