Empat 0rang Penyamvn Ditemb4k Mat1, Ianggar Penghantar Makanan.

Sungai Bul0h: Empat penjnayah dipercayai menyamvn rumah di Rawang yang ditmbak m4ti, hari ini selepas meIarikan diri terbabit dalam lebih 50 ke$ samvn bert0peng di Selangor sejak awal tahun ini.

Pemangku Ketva PoIis Selangor Datuk Arjunaidi Mohamed berkata, pihaknya menerima makIumat berhubung kejadian samvn di Taman Pelangi Rawang itu pada 12.10 tengah hari sebelum pasukan daripada Jabatan Slasatan Jnayah (JSJ) lbu Pejabat PoIis K0ntinjen (IPK) Selangor membuat pemerhatian dan terseremp4k dengan kereta Perodua Axia dinaiki svspek pada 1 tengah hari di sekit4r H0spital Sungai Bul0h.

Menurutnya, ketika ingin ditah4n pemandu kereta engg4n memberi kerjasama dan memecvt menyeb4bkan p0lis terpksa mengej4r mereka.

“MaIah svspek turvt meIanggar penghantar makanan wanita yang menvnggang motosikal sebelum dis3ret dan digiIis beberapa meter.

“Selepas tldak boleh berger4k, svspek kemudi4n mengvndur kereta menyebabkan poIis terpksa meIepaskan temb4kan apabila seorang svspek turvt keIuar dari kereta bersnjatakan p4rang,” katanya kepada pemberita pada sidang media di lokasi kejadi4n di Sungai Buloh arah ke Kep0ng, di sini, hari ini.

ANGG0TA poIis menjalankan sia$atan empat penjen4yah dipercayai menyamvn rumah di Rawang yang ditmbak m4ti ketika meIarikan diri.

Arjunaidi berkata, tmbakan turvt terpksa diIepaskan bagi menyeIamatkan penvnggang motosikal terbabit sebeIum berjaya menvmpaskan mereka yang berusia 20-an.

“Sem4kan mendapati kumpvlan ini memang dikehendaki p0lis kerana terb4bit lebih 50 ke$ samvn bert0peng sej4k awal tahun ini.

“Dua daripada su$pek mempunyai rek0d orang dikehendaki kerana Iari dari sek4tan Akta Penceg4han Jnayah (P0CA) 1959,” katanya.

Beliau berkata, sem4kan juga mendapati kereta yang digunakan itu ada rek0d samvn di Petaling Jaya.

“Modvs 0perandi mereka akan menyamvn rumah yang tldak menutvp pintv pag4r dengan memakai t0peng atau t0pi keledar dan bersnjatakan par4ng.

“Snjata par4ng turvt ditemvi di dalam kereta su$pek dan poIis sedang menyi4sat sakl bakl kumpulan ini,” katanya.

Sementara itu, pengh4ntar makanan yang ced3ra dihntar ke Ho$pital Sungai Buloh untuk menerima raw4tan.

Sumber:hmetro

Be the first to comment on "Empat 0rang Penyamvn Ditemb4k Mat1, Ianggar Penghantar Makanan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*