Pat4h Tangan Ter$epit Pintu Lif Terbuka”

KEADA4N seorang kan4k-kan4k perempuan berusia dua tahun yang pat4h tangan kiri selepas terseplt di pintu lif sebuah kondominium di Bandar Sri Permaisuri, Kuala Lumpur hari ini.

PETALING JAYA – Seorang kan4k-kan4k perempuan terpaks4 menah4n kesakltan sementara menunggu pihak b0mba tiba selepas tangan kirinya ters3pit di pintu lif sebuah kondominium di Bandar Sri Permaisuri, Kuala Lumpur hari ini.

Pusat Gerakan Oper4si Jabatan B0mba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur menerusi satu kenyataan memaklumkan telah menerima panggilan berhvbung kejadi4n pada jam 6.30 petang sebelum mengger4kkan angg0ta ke lok4si.

“Sebuah jent3ra dengan kekvatan lapan angg0ta dari Balai B0mba dan PenyeIamat (BBP) Bandar Tun Razak telah dikej4rkan ke lok4si kejadi4n bagi memberikan bantvan.

“Sebaik tiba di lok4si, angg0ta bertug4s mendapati tangan kiri seorang kan4k-kan4k perempuan berusia dua tahun telah terseplt di pintu lif dan pasukan penyeIamat terpak$a mengvmpil pintu lif berkenaan untuk mengeluarkannya,” katanya.

Jelas kenyataan itu, angg0ta b0mba telah menggunakan peraIatan khas ‘Rescue Spreader untuk melep4skan tangan mangs4 yang terseplt dan kemudi4nnya menghantar kan4k-kan4k itu ke H0spital Canselor Tuanku Muhriz untuk mendapatkan raw4tan.

“Mangs4 dilap0rkan pat4h tangan kiri dan dihantar ke h0spital untuk raw4tan lanjvt.

“Oper4si tam4t sepenuhnya pada jam 6.59 petang,” ujarnya.

Sumber:hmetro

Be the first to comment on "Pat4h Tangan Ter$epit Pintu Lif Terbuka”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*