“Kereta TerbaIik Wanita Mavt, Empat Termasvk B4yi Ced3ra”

KUALA LUMPUR: Seorang wanita mavt manakala empat lagi termasuk b4yi berusia sebulan ced3ra apabila kereta dinaiki mereka terbab4s sebelum terbaIik dalam kejadi4n di Kilometer 11.8 Lebvhraya Grand Saga di sini malam tadi.

Dalam kejadi4n kira-kira jam 10.45 malam itu, mangs4 yang mavt, Khoo Suat Teng, 36, yang juga penvmpang hadapan kenderaan terb4bit.

Ketua Jabatan Sia$atan dan Penguatkusaan Trafik (JSPT) Selangor, Superintenden Azman Shariat berkata, kejadian dipercayai berIaku apabila Toyota Vios dinaiki lima sekeluarga itu membrek secara mengejvt sebelum berpvsing dan terbaIik.

“Kejadi4n menyeb4bkan penvmpang hadapan bersama b4yinya terc4mpak kelvar, manakala tiga yang lain ced3ra ringan dan dihantar ke H0spital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) untuk menerima raw4tan,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Azman memberitahu, hasil sias4tan awal mendapati, pemandu kenderaan yang terseIamat mendakw4 mereka telah dirempvh dari beIakang oleh kenderaan tdak dikenal pasti menyebabkan dia brek mengejvt.

“Bagaimanapun pemerlksaan p0lis mendapati ti4da ke$an rempvhan di bahagian beIakang kereta.

“Kereta berkenan dit4han di Balai Trafik lbu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Kajang untuk pemeriksa4n dan ke$ disias4t mengikut Sek$yen 41(1) Akta Pengangkvtan Jalan 1987,” jelasnya.

Sumber:utusanonline

Be the first to comment on "“Kereta TerbaIik Wanita Mavt, Empat Termasvk B4yi Ced3ra”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*