“PanggiIan Dvka KehiIangan lbu”

Machang: “Pada mulanya saya menerima panggiIan memberitahu ayah reb4h di kedai makan, namvn tidak meny4ngka panggiIan kedua yang diterima memakIumkan ibv pula terb4bit dalam kemaIangan sehingga meragvt nyaw4nya,” kata Amir Zaim Mohd Zin, 22.

Amir Zaim adalah anak suIung kepada Wan Salwiah Wan Mahmood, 47, yang menemui aj4l dalam kemaIangan di Kilometer 30.2 Jalan Kota Bharu-Kuala Krai berdekatan Kampung Pangkal Gong, di sini, kira-kira 6.30 petang semalam.

Amir Zaim berkata, ibvnya terb4bit dalam kemaIangan bersama adiknya, Amirah Zahirah, 21, ketika mereka dalam perjalanan mengambil barang katering di Ketereh.

“Sebaik menerima panggilan itu, saya yang ketika itu berada di tempat kerja di Kuala Krai bergeg4s ke l0kasi kemaIangan bersama ayah (Mohd Zin Ab Latiff) dan hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui peras4an kami apabila kehiIangan orang tersayang dalam sekeIip mata.

“Beberapa hari sebelum kemaIangan, arw4h lbu selalu berpes4n kepada saya supaya menjaga ayah dan adik dengan baik, namvn tdak s4ngka pesanan itu pet4nda dia akan meninggaIkan kami buat selama-lamanya,” katanya ketika ditemui di rumah neneknya di Kampung Jenereh Bongkok, Pulai Chondong, di sini, hari ini.

Katanya, mereka red4 dengan ketentvan Ilahi dan berdoa agar r0h arw4h lbunya ditempatkan dalam kaIangan orang beriman.

Jenaz4h Allahyrham dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Bilal Talib, Jenereh Bongkok selepas solat Subuh, hari ini.

Sementara itu, Ketua Jabatan Si4satan Pengvatku4saan Trafik (JSPT) Kelantan, Superintendan Mohd Zamri Mohd Rowi berkata, sia$atan mendapati kejadi4n berIaku ketika mang$a bersama anak perempuannya yang memandv Perodua Alza dalam perjalanan dari Kuala Krai ke Ketereh.

Menurutnya, setibanya di lok4si kejdian, kenderaan itu hiIang kawaIan sebelum merempvh be$i pengh4dang jalan di bahagian kiri jalan.

“Be$i pengh4dang jalan sepanjang lima meter itu tertusvk ke bahagian penvmpang hadapan Perodua Alza sehingga menyebabkan mang$a par4h dan meninggaI dunia di loksi kej4dian, manakala anaknya hanya ced3ra ringan,” katanya.

Katanya, ke$ disi4sat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:hmetro

Be the first to comment on "“PanggiIan Dvka KehiIangan lbu”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*