23 Mavt Ser4ngan Kedua lsraeI Di Syri4

Ser4ngan tent3ra lsrael awal pagi tadi yang menya$arkan dep0t senj4ta dan kedudukan tent3ra di timur Syria telah meng0rbankan sekurang-kurangnya tujuh ask4r Syria dan 16 pejvang sekvtu.- Gambar hiasan.

BEIRUT – Ser4ngan tent3ra lsrael awal pagi tadi yang menya$arkan dep0t senj4ta dan kedudukan tent3ra di timur Syria telah meng0rbankan sekurang-kurangnya tujuh ask4r Syria dan 16 pejuang sekvtu.

Tent3ra udara lsrael meIakukan lebih daripada 18 ser4ngan terhadap beberapa sas4ran di kawasan bandar timur Deir Ezzor hingga ke gurun al-Bukamal di sempadan Syria-Iraq, kata Observatorium Hak As4si Manusia Syria.

Tambahnya, ser4ngan itu telah meng0rbankan mangs4 yang tergoIong dalam Pengaw4l Rev0Iusi Iran, Hizbullah Lubnan, Briged Fatimiyyah dan pejvang Afghanistan pro-Iran.

Namun, identiti semua mangs4 masih beIum dapat disahkan.

Sementara itu, seramai 28 angg0ta tent3ra ceder4 dan beberapa di antaranya dalam keada4n kritlkal.

Agensi berita Syria, SANA pula melap0rkan ser4ngan itu merupakan ser4ngan kali kedua yang berIaku.

“Pada jam 1.10 pagi (waktu tempatan) tent3ra lsrael meIakukan ser4ngan udara di bandar Deir Ezzor. Ia merupakan geIombang kedua ser4ngan udara tent3ra rejlm zi0nis dalam tempoh kurang daripada seminggu,” katanya.

Ser4ngan terakhir tent3ra lsrael ialah pada 7 Januari lalu di selatan Syria dan selatan lbu negara Damsyik yang menyebabkan tiga pejvang pro-Iran terbunvh.

Sumber:-MalaysiaGazette

Be the first to comment on "23 Mavt Ser4ngan Kedua lsraeI Di Syri4"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*