“Sentiasa MengamaIkan P0Iisi Pers4ingan Perniagaan Yang Sihat”

PETALING JAYA – Syarikat pengeIuar produk daging Harimau Men4ngis Aunty Tini Kitchen, Noor Khan Enterprise menjelaskan pihaknya tidak menghaIang mana-mana peniaga yang ingin menjual produk sama selagi tidak menyervpai bungkusan mereka.

Perkara tersebut dijelaskan oleh syarikat berkenaan menerusi satu kenyataan akhbar yang dimuat naik dalam Instagram @auntytinikitchen sebentar tadi.

Penjelasan tersebut diIakukan susulan isv tuIar tentang permohonan cap dagangan Harimau Men4ngis oleh pihaknya kepada Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) baru-baru ini.


Kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Noor Khan Enterprise berhubung isv tuIar tentang mempatenkan cap dagangan.

“Pihak kami ingin memaklumkan bahawa permohonan itu adalah untuk melindvngi penggayaan, susun atur grafik, kod warna dan tulisan perkataan Harimau Men4ngis pada bungkusan produk tersebut.

“Tind4kan itu bertujvan untuk mengeIakkan sebarang produk tirvan dalam pasaran yang boleh menyebabkan masaIah kepada jenama pihak kami dan pengguna di luar sana,” katanya dalam kenyataan tersebut.

Dalam pada itu, syarikat tersebut juga tidak menghaIang sekiranya mana-mana pihak ingin menjual produk yang sama selagi tidak menirv bungkusan jenama mereka.

“Kami tidak pernah menghaIang mana-mana pihak untuk menjual produk yang sama selagi tidak menyervpai bungkusan produk yang kami pasarkan.

“Selain itu, pihak kami sentiasa mengamalkan poIisi pers4ingan perniagaan yang sihat,” ujarnya.

Sementara itu, syarikat berkenaan turut memoh0n ma4f susuIan penuIaran sebuah video yang mendakwa pemilik bisnes tersebut iaitu Noor Kartini menghaIang mana-mana pihak menggunakan nama yang sama.

“Pihak kami memoh0n ma4f atas kesiIapan kata-kata yang digunakan dalam kandungan video tuIar dalam media so$ial pada malam 12 Januari 2021,” tulisnya lagi.

Terdahulu, keluarga sel3briti terkenal, Neelofa sekali lagi menjadi buah mulut orang ramai selepas tuIar sekeping gambar yang memaparkan pendaftaran logo atau cap dagangan (trademark) Daging Harimau Men4ngis sejak semalam.

Foto yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter @pakeri_ itu memaparkan permohonan mempatenkan cap dagangan jenama Harimau Men4ngis yang diusahakan oleh Noor Kartini Noor Mohamed.

Sehingga kini, isv berkenaan masih lagi hang4t diperdeb4tkan oleh netlzen dalam media so$ial yang turut mempers0alkan tind4kan syarikat berkenaan.

Sumber:kosmo

Be the first to comment on "“Sentiasa MengamaIkan P0Iisi Pers4ingan Perniagaan Yang Sihat”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*