Semua Dibenar Berniaga Ketika Daruurat

KUALA LUMPUR: Penjaja kecil yang membuka operasi perniagaan di beberapa kawasan di lbu negara masih boleh meneruskan aktiviti mereka dalam tempoh pelaksanaan darvrat.

Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa menjelaskan mereka hanya perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) bagi menceg4h C0vlD-19 termasuk ketika tempoh Perint4h KawaIan Perger4kan (PKP).

“Dalam tempoh darvrat, penjaja di Wilayah Persekutuan boleh terus menjalankan perniagaan dan lesen terus diberi percuma.

“Cuma saya minta patvhi SOP dan ar4han PBT (pihak berkuasa tempatan), KKM (Kementerian Kesihatan) dan pihak berkuasa. Kita bantu membantu dan bersama per4ngi C0vlD-19,” katanya menerusi ciapan di Twitternya hari ini.

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin semalam menjelaskan, darvrat yang dilaksana bukan perint4h berkurvng dan pengambiIaIihan kuasa oleh tent3ra sebaIiknya dilaksana bagi membolehkan usaha mengawaI penuIaran wab4k lebih berkesan.

Ketika PKP yang bermula hari ini di enam negeri termasuk Wilayah Persekutuan, aktiviti penjaja keciI masih dibenarkan beroperasi seperti biasa, namun tempoh masa dihadkan iaitu bermula 6 pagi hingga 8 malam.

Operasi perniagaan penjaj4 juga hanya terhad untuk pembelian pandu lalu, bawa pulang serta penghantaran saja.

Sumber:bhonline

Be the first to comment on "Semua Dibenar Berniaga Ketika Daruurat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*