Inst4famous P0$itif C0vld– “Sedlh Dengar Suara An4k, lsteri Dari Tingkat Bawah”

HARI pertama pelaksanaan Perint4h KawIan Pergerakan (PKP) 2.0 pada Rabu memberi khabar dvka buat Instafamous, Hafiz Mahamad apabila disahkan po$itif C0vld-l9.

Hafiz atau nama sebenarnya Abdul Hafiz Harisuddin Mahamad membuat pengumuman mengejvtkan itu menerusi laman Instagram pada lewat malam Rabu.

Bercakap kepada mStar, Hafiz berkata, dia terkejvt sebaik menerima keputusan po$itif C0vld-l9 pada pukul 1 pagi, hanya sejam selepas PKP hari pertama dikuatkuasakan.

Usahawan berusia 27 tahun itu memberitahu, dia membuat ujian sw4b pada Jumaat lalu selepas pulang dari Pulau Pinang atas urusan kerja dan keputusan adalah neg4tif.

Keputusan yang menunjukkan Hafiz po$itif C0vld-l9.

“Saya dan keluarga buat ujian swab sekali lagi pada Isnin. Ini termasuk kira-kira 20 staf yang turut meIakukan ujian sama secara berasingan.

“Bila saya dapat keputusan pukul 1 pagi tadi (Rabu) memang saya terkejvt sebab tak ada gejaIa, apatah lagi keputusan sebelumnya adalah neg4tif.

“Hari pertama PKP dan hari pertama saya po$itif C0vld-l9. Ingatkan PKP ni nak luangkan masa dengan keluarga di rumah sebab sebelum ni jarang ada waktu terIuang, sibuk dengan kerja dan urusan lain. Saya reda dengan ujian ini,” ujar usahawan ini ketika dihubungi.

Hafiz bagaimanapun bersyukur apabila isteri, Nur Syafiqah Aina Abdul Wahab, 26, dan anak perempuan mereka Raisya Arisa yang berusia setahun dan tujuh bulan disahkan neg4tif C0vlid-l9.

Dia yang berasal dari Kelantan itu sering meIakukan ujian saringan C0vld-l9 setiap kali meIakukan tugasan di luar kawasan dan selepas memberi bantuan termasuk di Kuala Lipis, Pahang untuk mangs4 b4njir, baru-baru ini.

Walaupun satu rumah, tapi saya sedih sangat sebab terpaks4 berpis4h dengan isteri dan anak. Perasaan tu tak boleh nak cakap. Tak dapat nak digambarkan

“Saya ker4p buat sw4b test untuk pastikan diri saya okay. Balik dari kerja luar negeri atau beri bantuan mana mana pun, Alhamdulillah keputusan masih neg4tif, cuma kali ini yang po$itif.

“Alhamdulilah Allah makbulkan doa saya bila isteri, anak dan team saya neg4tif. Syukur sekarang PKP, jadi mereka tak ke mana-mana dan menjaIani kuar4ntin di rumah,” ujarnya.

Menurut Hafiz, pada masa ini dia menjalani ku4rantin di bilik bera$ingan di tingkat bawah rumahnya di Cyberjaya, Selangor sementara menunggu panggilan untuk dibawa ke ho$pital.

“Walaupun satu rumah, tapi saya sedlh sangat sebab terpaks4 berpisah dengan isteri dan anak. Saya boleh dengar suara anak dan isteri dari tingkat bawah.

“Perasa4n tu tak boleh nak cakap. Tak dapat nak digambarkan. Saya berharap isteri dan anak serta orang lain terus diberikan kesihatan. Doakan saya dan keluarga,” katanya.

Sumber : mStar

Be the first to comment on "Inst4famous P0$itif C0vld– “Sedlh Dengar Suara An4k, lsteri Dari Tingkat Bawah”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*