Meningg4l Dunia Ketika Sedang Bertadarus Di Sebuah Masjid

Meningg4l Dunia Ketika Sedang Bertadarus Di Sebuah Masjid.

Seorang warga emas, Mat Jusoh Harun meningg4l dunia ketika bertadarus di sebuah masjid berhampiran rumahnya di Kampung Pauh Panji, malam tadi. Kem4tian bekas pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kampung Laut, Tumpat itu berada dalam khusnul khatimah kerana sedang membaca ayat suci al-Quran sebelum ters3mbam.

Malah arwwh yang berusia 65 tahun itu juga masih mampu membaca beberapa pot0ng ayat al-Quran dan mengucap dua kalimah syahadah sebanyak tiga kali sebelum mengh3mbvskan nafas terakhir jam 10 malam. Isteri arwwh Wan Hasnah Wan Mohd Nor berkata, dia dimaklumkan bahawa arwwh ketika itu masih mempunyai nadi tetapi terlalu l3mah sementara menunggu ketibaan ambulans.

“Ketika itu saya berada di rumah dan dihubungi rakan suami meminta datang ke masjid kerana suami tidak sedarkan diri. “Saya meminta supaya mereka membawa suami ke hospital, namun menyuruh saya datang sendiri ke masjid melihat keadaan suami,” katanya.

Setelah tiba di masjid, dia melihat kedua belah kaki suaminya sudah diikat dan pihak hospital bertanya sekiranya ingin membuat bantuan pernafasan kec3mas@n (CPR) yang mungkin menyebabkan tulang m4ngs@ p@t4h. Walau bagaimanapun, tindakan tersebut tidak diizinkan Wan Hasnah malah r3da jika aj4l suaminya dijemput Ilahi setakat itu.

“Arwwh seolah sudah tahu akan dijemput (Ilahi) kerana saya dimaklumkan dia meminta untuk membaca (al-Quran) dahulu sedangkan gilirannya belum tiba lagi. Suami juga tidak mengalami sebarang peny4kit tapi pernah mengadu rasa s4kit di bahagian jantung tetapi tidak mendapatkan rawatan lanjut,” ujarnya.

Sumber: Majalah-harian.com

Be the first to comment on "Meningg4l Dunia Ketika Sedang Bertadarus Di Sebuah Masjid"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*