Pelakon Zarina Zainuddin Seb4k Didenda RM17,500

Pelakon Zarina Zainuddin akur apabila diden da RM17,500 oleh Mahkamah Majistret Petaling Jaya atas enam pertudvhn memiliki dan menjual al4t kosmetik tidak bernotifikasi.

Hukvmnn dijatuhkan selepas Zarina mengaku bersalah atas semua pertduhnn yang dibacakan terhadapnya. Menurut laporan Harian Metro, bagi pertduhnn pertama Zarina did3nda RM3,000; pertduhnn kedua (RM2,500); pertduhnn ketiga (RM3,000); pertduhnn keempat (RM2,500), pertduhnn kelima (RM3,000) manakala pertduhnn keenam (RM3,500).

Zarina dilihat menitiskan air mata memohon mahkamah menjatvhknn hukvman ringan terhadapnya. “Saya sudah menutup syarikat itu dan hanya buat di rumah. Saya kini membuat perniagaan lain,” katanya.

Pendak wa dari Cawangan Penguatkuasaan Farmasi Selangor, Ong Sally memohon mahkamah menjatvhkn hukuman setimpal kepada Orang Kena Saman (OKS) iaitu Zarina. Ong menerangkan produk tidak bernotifikasi yang tidak diketahui kandungannya serta tidak berdaftar dengan Kementrian Kesihatan adalah sangat berbhyaa dan boleh mendatangkan kesn bruk kepada pengguna.

Bagi semua kesalahan itu, OKS didak wa mengikut Seksyen 18A(1) Peraturan peraturan Kawalan Da dah dan Kosmetik 1984 yang menjadi kesalahan di bawah Peraturan 18A (15) peraturan yang sama. Semoga dipermudahkan.

Sumber:TheVocket.com

Be the first to comment on "Pelakon Zarina Zainuddin Seb4k Didenda RM17,500"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*