Moh0n Kebenaran R3ntas Negeri, P0lis Hantar Mesej Cuba Mengorat Pula

Abang polis juga seorang manusia biasa yang ingin mencari pasangan hidup, ada rasa ingin disayangi dan menyayangi kan ceewahhh gituu…namun mungkin ada caranya yang tidak disukai oleh si wanita idamanya..Hari ini viral di twitter tentang seorang remaja perempuan yang mendkwa dirinya cuba didekati oleh seorang abang polis yang ingin berkenalan dengannya..melalui aplikasi whatsapps.

Dkwa wanita tersebut, sebelum itu dia ada ke balai polis untuk meminta kebenaran merentas negeri di dalam keadaan pandemik ini. Namun lain pula jadinya….

Kuala Lumpur: Seorang wanita membuat lap0ran p0lis selepas mend4kwa d1rinya dihubungi angg0ta p0lis melalui aplikasi WhatsApp seperti yang tvlar di media sosial, hari ini.

Ketva P0lis Daerah Wangsa Maju Superintendan Ashari Abu Samah berkata, pihaknya meng3san satu hantaran yang tvlar di Twitter, hari ini, mengenai seorang wanita yang mend4kwa d1rinya dihubungi oleh angg0ta p0lis melalui aplikasi Wh4tsApp.

Berdasarkan hantaran yang dimuat naik wanita berusia 26 tahun itu, dia memaklumkan ke Bal4i P0lis Setapak untuk memohon kebenaran mer3ntas negeri sebelum dihubungi seorang angg0ta p0lis.

“Kami dimaklumkan wanita berkenaan yang juga penganalisis pelabvran sudah membuat lap0ran berhubung perkara itu di Bal4i P0lis Gombak jam 7.30 malam hari ini dan dia akan diambil keterangan oleh peg4wai penyi4sat dalam masa terdekat.

“Pada masa sama, kami berjaya mengenal pasti angg0ta p0lis yang did4kwa menghubungi wanita berkenaan,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Ashari berkata, si4satan berkaitan isu tvlar itu sedang dijalankan oleh Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Ibu Pej4bat P0lis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur.

“Pihak p0lis tidak akan melindungi mana-mana pegawai atau angg0ta melakukan sebarang salah l4ku dan tidak akan ter4gak-ag4k untuk mengambil tind4kan tegas terh4dap mereka yang didapati melakukan kesal4han.

Orang ramai yang mempunyai sebarang pertanyaan atau maklumat boleh menghubungi Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Wangsa Maju di talian 03-92899222, Hotline P0lis Kuala Lumpur di talian 03-2115 9999 atau mana-mana bal4i p0lis berhampiran,” katanya.

Pendapat korang macam mana??? Admin rasa seeloknya wanita tersebut boleh setel dengan elok tanpa buat report pun, kesian abang polis tu silap-silap hilang kerja plak dalam musim pkp ni..hmm…blok je xperlu nk viral pun..ataupun buat la kawan dulu, mne tau abg polis tu boleh tolong kemudian hari nanti..bgi info pasal pkp atau mudahkan borang rentas daerah awak tu kann..hmmm bertabah la abg poliss..CINTA AWAK BUKAN UNTUKNYA…CEWAHHHHH…HIHI

Sumber: Harian Metro

Be the first to comment on "Moh0n Kebenaran R3ntas Negeri, P0lis Hantar Mesej Cuba Mengorat Pula"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*