Nenek Anyam Ketupat Sambil Baring, “Hebatnya Orang2 Dahulu”

Perayaan yang disambut oleh orang Islam tidak kira di mana juga lokasi mereka iaitu Hari Raya Haji atau Aidiladha ini antara yang penting dalam kebanyakan yang lain. Kebiasaannya menjelang Hari Raya Haji ramai yang akan pulang ke kampung halaman untuk meraikannya bersama ibubapa dan keluarga.

Namun begitu tahun ini, dalam suasana hib4 Hari Raya Haji hanya disambut di rumah masing-masing. Pastinya yang sudah lama tidak dapat pulang ke kampung halaman berasa hib4 dengan keadaan kini. Namun untuk mengekang penul4ran C0v1d-19, inilah ‘pengorban4n’ kita.

Bagaimanapun baru-baru ini, seorang pengguna TikTok berkongsikan satu video yang memaparkan nenek anyam ketupat sambil baring. Wow, bukan calang-calang ni! Dalam rakaman itu kelihatan aksi seorang nenek sedang menganyam ketupat dengan gaya yang cukup bersahaja. Berikut adalah rakaman tersebut yang telah dimuat naik oleh pemilik akaun @remycahaya ini:

Hebat betul kemahiran dimiliki nenek ini. Perkongsian rakaman nenek anyam ketupat sambil baring ini telah meraih lebih 32 ribu tontonan dan 3,000 likes. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai video ini di ruangan komen seperti berikut:

“..Boleh geng mak kite la. Mak kita bab nganyam ketupat ni memang legend la”

Komen netizen

Sumberremycahaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Nenek Anyam Ketupat Sambil Baring, “Hebatnya Orang2 Dahulu”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*