Selpas Ramal Yang Marrah Sbab Malvkan Orang Gelndangan. Ini Yang Jadl Dekat FB Inflvencer

PETALING JAYA – Orang ramai mel.uahkan rasa k.esal susulan tular sebuah rakaman seorang lelaki dipercayai seorang influencer bert.indak mem.alukan seorang gelandangan warga emas di Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur baru-baru ini.

Difahamkan individu tersebut hadir bersama beberapa orang pekerjanya ke pusat transit berkenaan bagi memberi bmantuan dan dipercayai mengambil kesempatan itu untuk memberi para gelandangan di situ sedikit motivasi.

Menerusi video berdurasi 50 saat itu, t.indakan lelaki tersebut mempersoalkan adakah warga emas itu meny.esal kerana tidak berusaha sewaktu muda sehingga dia menjadi gelandangan disi.fatkan sebagai b.iadab dan menjatuhkan air muka warga emas terb.abit.

Tinjauan di ruang komen mendapati, orang ramai juga m.arah dengan kenyataan lelaki tersebut yang mengatakan dirinya dihantar ke situ oleh tuhan untuk meny.elamatkan gelandangan-gelandangan berkenaan.

“Boleh beri motivasi kepada orang lain, tapi lakukan dengan cara yang betul. Terkejut bagaimana dia boleh terl.ibat dengan perniagaan sedangkan dia tidak ada sikap empati. Perkara ini sangat meng.ecewakan dan tidak boleh diterima. Harap pak cik itu kekal tabah,” kata acapsopi.

“Tuhan tak hantar kamu ke situ untuk t.olong mereka, sebaliknya tuhan hantar kamu untuk tunjuk kepada mereka biarlah hidup sederhana, asalkan tidak menjatuhkan m.artabat seseorang,” kata Fzuhairah.

“Ya Allah tergamaknya tanya soalan macam tu. Saya anggap pak cik itu macam ayah saya sebab sebaya. H.ancur hati tengok dia diperlakukan seperti itu. Ini bukan cara untuk memberi motivasi,” luah yasay.

Selain daripada itu, beberapa pengguna Twitter juga dilihat meninggalkan komen mahu lelaki itu dik.ompaun kerana tidak memakai pelitup muka semasa berada di pusat transit tersebut.

Sehingga kini, rakaman video itu telah diulang ciap lebih 9,000 kali dan hasil tinjauan di laman sosial Instagram milik lelaki berkenaan turut mendapati akaun itu telah ditetapkan dalam mod peribadi manakala tiada kenyataan balas dibuat di laman Twitternya.

Reaksi Beliau Di FB

MATA KITA MENCARI MATA YANG SEDANG MENCARI KITA

Perasan tak kalau kita duduk ramai-ramai, mata kita akan cuba cari mereka yang sedang perhatikan kita. Sebab apa? Sebab fitrah mata manusia mencari mata yang sedang melihat mata kita.

Macamana kita nak tahu orang tu suka dekat kita?. Mata dia sentiasa lihat kita bila kita cuba lihat dia dan sosial media dia sentiasa lihat sosial media kita.

Manusia tidak akan pandang benda yang mereka tidak suka, mata manusia sentiasa mencari perkara yang menyenangkan dan mengembirakan dia.

Ada yang cakap “saya b.enci dia, tapi saya selau tengok dia.” Sebenarnya orang itu masih suka dia. Sebab tidak mungkin mata kita akan sentiasa mencari perkara yang kita b.enci. Mata kita always mencari perkara yang kita suka.

Macam kita tengok netflix, walaupun cerita itu meny.akitkan hati, men.akutkan, meng.eramkan, tapi kita masih sentiasa tengok. Sebab apa? Sebab kita suka.

Kredit : Kosmo/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Selpas Ramal Yang Marrah Sbab Malvkan Orang Gelndangan. Ini Yang Jadl Dekat FB Inflvencer"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*