Macam Kenal. PDRM Slasat Pengvsaha K0smetik P0pular Bvat Llve Makan Durlan

PETALING JAYA – Polis akan memanggil seorang pengusaha k.osmetik terkenal untuk diambil keterangan susulan penularan sekeping tangkap layar daripada video siaran langsung memaparkan lelaki berkenaan sedang menikmati buah durian bersama beberapa individu lain.

Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Ku Mashariman Ku Mahmood berkata, pihaknya telah terkesan tangkap layar tersebut kira-kira pukul 1.10 tengah hari semalam dan mendapati ia telah dikongsikan lebih daripada 4,000 kali di laman media sosial.

“Semakan di bahagian komen pula mendapati banyak netizen yang telah menanda akaun tag media sosial Polis Diraja Malaysia bagi menggesa t.indakan diambil terhadap individu tersebut.

“Kira-kira pukul 4 petang tadi pula, pihak polis telah menerima satu laporan polis berhubung perkara tersebut,” katanya menerusi satu kenyataan di sini hari ini.

Jelas beliau, penularan t.angkap layar itu telah mengundang pelbagai s.pekulasi dalam kalangan masyarakat kerana perbuatan beliau didapati melang.gar p.eraturan p.rosedur o.perasi standard (S0P) Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa 1 oleh Majlis Kes.elamatan Negara.

“Polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya telah menjalankan s.iasatan di bawah Peraturan 17(1) P.eraturan-p.eraturan Penc.egahan dan Pengawalan P.enyakit Berja.ngkit (PPPPB) (PPN) 2021 dan di bawah S.eksyen 233 A.kta Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

“Pengusaha k.osmetik tersebut turut akan dipanggil untuk membantu s.iasatan,” tegas beliau.

Tambah Ku Mashariman, pihak polis menasihatkan orang ramai supaya sentiasa mematuhi SOP PPN Fasa 1 yang telah ditetapkan oleh kerajaan dalam usaha untuk mem.utuskan rantaian p.andemik C0vid-19.

“Orang ramai juga diingatkan agar berh.ati-h.ati dalam memuat naik atau berkongsi apa-apa kenyataan serta kandungan di media sosial supaya tidak mewujudkan satu spekulasi n.egatif yang boleh mendatangkan f.itnah atau kem.udaratan kepada ketenteraman awam,” katanya

Kredit : KM

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Macam Kenal. PDRM Slasat Pengvsaha K0smetik P0pular Bvat Llve Makan Durlan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*