Selepas 7 Hari Sah P0sitiif Co.Vid19,Tiba-Tiba t4hap 0ksiigen Menurun Dan Perlukan Alat Bantuan pernaf4san.Sharifah Zarina Kongsi Keadaan Terkini Fazli Zainal Buat Ramai Risau

TAHAP oksigen yang menurun menyebabkan penyanyi Fazli Zainal terpksa dikejarkan ke hospital bagi mendapatkan bantuan alat pernafasan selepas dia disahkan positif Covid-19 sejak 25 Julai lalu. Menurut Fazli atau nama sebenarnya, Fazdli Zainal, 44, pada ketika berita ini ditulis dia sedang menunggu keputusan ujian darah dan X-ray yang dilakukan petugas kesihatan di Hospital Ampang sebelum dimasukkan ke wad.

“Tahap oksigen saya menurun sampai ke paras 75, kalau normal 95… saya mula rasa tidak sedap badan pada waktu malam, batuk-batuk dan sukar nak bernafas.

“Apabila rasa tak sedap badan macam itu, saya beritahu kawan dan dia kemudian hubungi ambulans

Fazli sedang menunggu keputusan ujian darah dan x-ray.

“Nurse beritahu kalau saya tak pakai alat bantuan pernafasan, tahap oksigen saya boleh turun mendadak,” katanya ketika dihubungi mStar.Menurut penyanyi lagu Harapan itu, dia menjalani ujian calitan pada Ahad lalu selepas salah seorang daripada kontak rapatnya didapati positif.

Tahap oksigen saya menurun sampai ke paras 75, kalau normal 95… saya mula rasa tidak sedap badan pada waktu malam, batuk-batuk dan sukar nak bernafas.- FazliZainal

Dia kemudian disahkan terkena jangkitan Cov1d-19 dan menjalani kuarantin di rumah.

“Lepas dah pos1tif itu, saya nak pergi ke CAC (Pusat Penilaian Covid-19) keesokan harinya tapi apabila tengok berita dimaklumkan bahawa tahap satu dan dua boleh jalani kuarantin di rumah, jadi saya ambil keputusan untuk duduk di rumah sahaja.

Perkongsian Sharifah Zarina di Instagramnya.

“Tapi apabila masuk hari Selasa saya dah mula demam, saya hanya makan ubat sahaja… cuma hari ini saya rasa sesak nafas sangat sampai terpksa beritahu kawan.

“Sekarang saya tengah tunggu result ujian d4rah dan X-ray sebelum ditempatkan di wad, sementara ini petugas kesihatan tempatkan saya di bilik kece.ma.san dahulu sebab memang hospital dah kekurangan katil,” katanya.Terdahulu, penyanyi Sharifah Zarina berkongsikan keadaan terkini sahabatnya itu menerusi Instagram.

Sumber: Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment on "Selepas 7 Hari Sah P0sitiif Co.Vid19,Tiba-Tiba t4hap 0ksiigen Menurun Dan Perlukan Alat Bantuan pernaf4san.Sharifah Zarina Kongsi Keadaan Terkini Fazli Zainal Buat Ramai Risau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*