“Jika benar dikata, moga Allah p3rbaiki, Jika tidak, moga Allah rahmatimu” – Ustz Amin bri p3sanan penuh hikmah..

Isv melibatkan pendkwah bebas popular Ebit Lew yang h4ngat tersebar pada waktu ini sedang disi4sat pihak p0lis. Ia menjadi semakin h4ngat apabila berlaku beberapa pended4han dari Firdaus Wong yang mewakili m4ngsa yang mendkwa telah menerima g4ngguan s3ksu4l.

Bagaimanapun, hari ini kami tertarik dengan perkongsian dari Ustaz Amin yang memberikan kata-kata penuh hikmah buat sahabatnya Ebit Lew. Dari apa yang dikongsikan Ustaz Amin, nampaknya beliau turut masih tidak dapat mendapat sebarang perkembangan terkini daripada Ebit Lew.

“Hai la sahabat, apa khabar mu…”

Ustaz Amin yang berkongsi gambarnya bersama Ebit Lew itu bertanya khabar Ebit Lew. Dalam pada itu dia turut menulis beberapa kemungkinan yang berlaku dan mendoakan agar semuanya baik-baik.

Jika apa yang diperkata betul, semoga Allah memperbaiki diri mu dan memperbaiki akhlak semua orang yang meng4tamu. Jika ia pemboh0ngan semoga Allah merahmatimu dan menggantikan perkara yang lebih baik buatmu.

Jika nanti kau di syurga dan aku tiada carilah aku untuk ke sana, dan jika aku di tempat yang baik dan kau tiada aku berjanji akan mencarimu, jika kita berdua tiada di sana, semoga guru-guru kita dan orang-orang yang soleh yang kita kenal mencari kita. Amin ya Rabb..

Ustaz Amin turut mengingatkan mereka yang sedang giat mencari bvkti supaya tidak keterlaluan perkara yang tidak berkenaan.

Biarkan yang bertangunggjawab menjalankan tugas

Kerana kita ris4u jika terlalu mel4mpau dan beria-ria dalam menyebarkan kealban, akan menyebabkan satu hari nanti Allah tidak menjaga dan memelihara kealban kita pula.

Apa yang penting bagi Ustaz Amin adalah untuk kita bersama memperbaiki kelem4han diri. Ini kerana Allah tidak melihat kepada permulaan seseorang tetapi Allah melihat di mana penghujung setiap hambaNya

Komen Netizen

Sumber: OhMedia

Kredit: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Jika benar dikata, moga Allah p3rbaiki, Jika tidak, moga Allah rahmatimu” – Ustz Amin bri p3sanan penuh hikmah.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*