‘”Kalau Tak Biasa, Memang S4kit Pinggɑng Terus” – Netizen Kagum Lihat Aksi ‘Selamba’ Gadis Angkat Buah Kelapa Sawit

Siapa sangka, gadis berusia 20 tahun ini mampu melakukan kerja di kebun kelapa sawit yang kebiasaan dilakukan oleh orang lelaki. Nor Syazwani Nor Azman ini juga mampu membuktikan saiz bad4n bukan halangan baginya untuk mengangkat dan memunggah buah kelapa sawit.

Dapat RM400 sebulan

Foto: Harian Metro

Menerusi laporan Harian Metro, Syazwani yang mempunyai berat badan 40 kilogram membantu bapa saudaranya mengambil upah menuai kelapa sawit di kebun milik penduduk tanah rancangan Felda berkenaan.

Tambah Syazwani, dia tidak mempunyai kelulusan tinggi dalam pelajaran, namun tekad melakukan kerja di kebun yang kebiasaan dilakukan oleh orang lelaki. Ujarnya lagi, dia mampu memperoleh upah sekitar RM400 sebulan dan menggunakan duit itu bagi keperluan sendiri.

Disoal mengenai pengambilan suplemen mahupun makanan istimewa agar sentiasa kuat, Syazwani memberitahu dia tidak mengambil sebarang vitamin sebaliknya, makan apa yang dimasak oleh ibunya sahaja. Biarpun memiliki tub0h badan yang kecil, gadis ini boleh mengangkat setandan buah kelapa sawit yang dianggarkan seberat 25 kilogram.

Hebat boleh angkat setandan buah kelapa sawit

Rata-rata netizen memberi pujian buat Syazwani dan menganggap gadis tersebut seorang yang kuat dari segi ment4l dan fizikal. Ujar netizen, bukan semua individu mampu mengangkat setandan buah kelapa sawit. Ini kerana, berat buah tersebut sama seperti satu tong gas. Netizen turut memberi nasihat supaya gadis tersebut menjaga postur bad4nnya ketika mengangkat buah berkenaan.

Sumber: Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "‘”Kalau Tak Biasa, Memang S4kit Pinggɑng Terus” – Netizen Kagum Lihat Aksi ‘Selamba’ Gadis Angkat Buah Kelapa Sawit"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*