Wanita Ditingg4l Kekasih Sebab Tak Makan ‘Pecal’, Anggap Tak Boleh Hidup Susah

Ditingg4l kekasih boleh menyebabkan seseorang berasa sedih dan k3cewa. Tetapi rasa pedih itu lagi terasa apabila hubungan terpvtus di tengah jalan disebabkan alasan yang tidak masuk akal.

Seorang wanita di Indonesia berkongsi kisah yang melucukan tetapi menyak1tkan hati selepas bekas kekasihnya bertqndak memutuskan hubungan gara-gara tidak makan pecal.

Tak boleh hidup susah

Menerusi sebuah video di TikTok @ayyanayiyi, wanita itu terpaksa akur selepas pecal menjadi punca dia ditingg4lkan bekas kekasihnya.

Untuk pengetahuan semua, pecal adalah salad tradisional Jawa yang terdiri daripada sayur-sayuran bercampur dengan kuah kacang.

Cerita wanita tersebut, bekas teman lelakinya itu mengajak dia untuk menemani makan menu nasi pecal. Bagaimanapun, wanita itu menolak kerana dia tidak suka makan pecal.

Namun, lelaki itu tetap berkeras untuk memakan makanan itu. Selepas beberapa kali ajakannya ditolak, bekas teman lelaki menghantar wanita itu pulang ke rumah lalu membuat keputusan memvtuskan hubungan mereka.

Kata wanita tersebut, alasan yang diguna pakai adalah dia tidak boleh diajak hidup ‘susah’ akibat enggan makan pecal.

Pecal mahal

Ruangan hantaran itu dipenuhi dengan komen warganet yang tidak berpvas hati apabila menyifatkan pecal untuk makanan orang ‘susah’.

Sehingga artikel ini ditulis, video itu sudah mendapat lebih 500,000 tontonan dan 1000 komen.

Sumber: TikTok @ayyanayiyi & News21

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Wanita Ditingg4l Kekasih Sebab Tak Makan ‘Pecal’, Anggap Tak Boleh Hidup Susah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*