Adik Beradik Langsung Tak Pandang Kami Disebabkan Kami Hanya Mampu Pakai Kereta Proton Saga Je,Dorang Pakai Kereta Estima,Paling S3dih Mereka Tukar Nombor Telefon Pun Tak Bagitau

Sed1hnya rasa. Adik beradik tak pandang dah, kami cuma pakai saga, mereka pakai estima.

Assalamualaikum.

Kami antara pasangan yang terkes4n dengan kenaikan harga barang & taraf hidup. Pendapatan kami sekadar cukup makan . Berkel4hi tentang wang bukan lagi rutin bulanan kami. Kami mula belajar tentang bersyukur dan bertolak ansur.

Pertama sekali terima kasih kepada admin kerana menyiarkan confession ini.

Mari baca confession ni dari sudut kekeluargaan. Lupakan tentang pandangan p0litik dan naik turun matawang kita.

Penggunaan RM yang terhad berbanding dengan permintaan yang tinggi membuatkan kami suami isteri ikat per0t. Ya, ikat per0t. Kalau sekali ke pasaraya spend rm100. Ya, kami adalah pasangan yang tak mampu untuk membeli belah.

Mana nak fikir rumah sewa, susu pampers anak, perbelanjaan harian, ansuran kereta & motor.t4nggungan ibu bapa & mertua. Ses4k n4fas!

Kami sampaikan pernah cuba menunggang motor dari Subang ke Kota Damansara membawa anak yang tak sampai setahun. Semua gara-gara ingin berjimat. Sudahnya, seminggu anak saya selsema..kata doc sebab asap & p4ru p4ru anak masih tak cukup kuat.

Saya pernah bersembang dengan seorang kakak didalam bas. Waktu itu sekitar jam 12+ tengahari, dia baru balik kerja. Jaga parking sekitar sentul. Katanya dia kerja malam sebab ada elaun, sy komen “sekarang ni nak makan pun sus4h,kan” katanya gaji dia rm1200,

gaji suami rm900, tinggal bersama mak yang lump0h, 2 anak yang masih bersekolah & adik yang ada masalah ment4l. Rutinnya balik kerja berhenti di chow kit road untuk membeli barangan basah, balik masak dan tidur. Kisahnya mer3ntap h4ti saya. Bagaimana saya boleh fikir m1skin berbanding kakak ni..

Toyota estima

Saya pernah terdengar kata kata indah, wang tidak mengubah seseorang, wang hanya menz4hirkan nilai kamu yang sebenar. Sungguh! Bila tiada seorang pun dari 6 orang ahli keluarga saya sudi datang kerumah, terngiang ngiang kata kata ini ditelinga. Tinggal di flat mur4han dengan perabot serba kekur4ngan membuatkan saya rasa sedikit terhin4.

Tambah pula bila adik beradik ipar yang dulunya memilih rumah kami sebagai destinasi wajib tiap kali dtg ke KL mula ke rumah adik ipar yang baru berkahwin dan tinggal di Kondominium. Kereta Saga kami yang usvng mereka kemana saja bukan lagi pilihan setelah adik ipar menukar kereta toyota lama kepada estima.

Mulanya kami berbaik sangk4, mesej adik ipar yang duduk di kondominium ni walaupun tak balas. Fikir saya sibuk barangkali. Tapi, tadi dapat tahu dari adik ipar bongsu, adik ipar ni dah tukar no tel. Bila ditanya no baru, kakaknya pesan suruh mesej no lamanya saja.

Ya, no yang whatsappnya tak pernah dibalas sejak september. Seketika saya teringat, 4 kali kerumah mereka tanpa sekali pun sudi datang ke rumah kami. Adik beradik ipar dah berj4ngkit peny4kit adik beradik saya ke?

Mungkin kisah ni lebih kepada sens1tiviti orang m1skin. Mungkin saya terlalu berfikir tentang perkara yang tak perlu diambil endah orang orang lain.

Saya tak tahu apa yang orang lain al4mi. Tapi saya yakin ada sesuatu yang Allah mahu tunjuk kepada kami. Mungkin nasi p4nas & ikan kering kami tak layak untuk tekak orang lain. Mungkin lantai alas tikar getah kami buat kulit mereka g4tal… mungkin!

Wallahi, kalau kamu baca dan tahu siapa kam1, datanglah bila bila masa, pintu rumah kami masih & sentiasa terbuka untuk kamu. Adik, abang, kakak,…

kerana d4rah yang mengalir dalam b4dan saya & suami adalah d4rah yang sama dengan kamu. Walaupun dar4h ini hin4 kerana kem1skinan kami.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Adik Beradik Langsung Tak Pandang Kami Disebabkan Kami Hanya Mampu Pakai Kereta Proton Saga Je,Dorang Pakai Kereta Estima,Paling S3dih Mereka Tukar Nombor Telefon Pun Tak Bagitau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*