Ramai mar4h KJ pasal v4ksin, sekali Rita Rudaini tampil “backup”

P3lakon p0pular RitaRudaini mem persoal tind4kan segelintir n3tizen yang seakan-akan kurang berpuas hati dengan berita pemberian dos keempat v4ksin C0VIDl9 seperti yang tular baru-baru ini.

Hal itu dikongs1 Rita menerusi ruangan Instagram Story miliknya beserta potongan artikel Astro AWANI dengan tajuk; Khairy jawab ‘kem4rahan’ warganet mengenai d0s peng galak keempat.

“Habis madu sep4h dibvang, dulu dialah yang tolong korang bawa masuk penawar untuk korang, korang puji, korang puja dia, korang m4rah orang lain, korang kata penawar itu ‘ikhtiar’.

“Sekarang korang nak mar4h dia kenapa? Korang ni memang tak kenang budi, mana ‘IKHTIAR’ korang?

“Dulu dia bagi 1, korang minta 2, sekarang dia bagi lebih k0rang mar4h kenapa? Bukan kena bayar pun…korang ni memang tak kenang dek untung! Biasalah YB, kena ingat, Melayu mudah lupa,” tulisnya.

Terdahulu, Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin memaklumkan bahawa Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) sedang menjalankan kajian untuk mem berikan sun.tikan d0s keempat.

Jelas beliau, apa yang di ketahui setakat ini hanya satu d0s peng galak diperlukan untuk meningkatkan daya ketahanan penerima terhadap j4ngkitan C0VIDl9.

Khairy jawab ‘kem4rahan’ warga net mengenai d0s peng galak keempat

Khairy berkata Kumpulan teknikal KKM sedang mengkaji keperluan memberikan sun.tikan d0s penggalak keempat berikutan anc4man penularan 0micr0n.

Keperluan untuk memberikan lebih daripada satu d0s peng galak diputvskan berdasarkan kajian dan respons ‘evidence-based’, tegas KhairyJamaluddin.

Menteri Kesihatan itu berkata demikian menjawab ‘kem4rahan’ seorang pengguna media s0sial berhubung kajian yang sedang dijalankan oleh Kementerian Kesihatan(KKM) untuk memberikan su.ntikan d0s keempat.

Jelas Khairy, apa yang diketahui, setakat ini hanya satu dos penggalak diperlukan bagi meningkatkan ketahanan penerima terhadap C0VIDl9.

“Lebih dari itu, kita kaji dari masa ke semasa bila data saintifik baha ru muncul.Yang penting respons kita ikut data yang baharu. Ini yang di maksud respons yang evidence-based,” demikian tulis Khairy dalam entri di laman Twtter.

“Apabila kita lebih tahu kes4n mvtasi, resp0ns kita perlu juga berubah. Di sesetengah negara flu jab diambil setiap tahun,” ujarnya.

Kredit:GEMPAK/AstroAwani

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Ramai mar4h KJ pasal v4ksin, sekali Rita Rudaini tampil “backup”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*