Hil4ng isteri, 3 anak sekaligus. Ustaz Nazri ceritakan kembali detik sebelum dilangg4r

Saya hanya sempat mendengar arw4h isteri menyebut Allahuakhbar sebelum kami dir3mpuh kenderaan itu,” demikian diceritakan Mohd Nazri Hamid, 44, mengenai kejadian kemala ngan yang mer4gut nya wa isteri serta tiga anaknya di Kilometer 2 Jalan Lebu-Mempaga, Bentong, Pahang pada petang Jumaat.

Kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Vellfire yang dinaiki mereka sekeluarga direm puh sebuah pacuan empat roda Nissan Navara yang dipercayai melang gar lampu isyarat mer4h dan kejadian itu menyebabkan guru Bahasa Inggeris Sekolah Kebangsaan (SK) Aring, Gua Musang, Raihan Mohamad, 43, serta tiga anaknya iaitu Ahda Dalili Mohd Nazri, 14, Ahmad Muaz, 7, dan Ahda Imtinan, 4, ma ut.

Mohd Nazri tidak dapat menahan kesed1han ketika pengebumian jen4zah isteri dan tiga anaknya.

Mohd Nazri, yang juga seorang guru di sekolah sama berkata ketika kejadian, mereka sekeluarga dalam perjalanan dari rumah di kuarters kediaman guru di sekolah itu pada pukul 10 pagi menuju ke Kuala Lumpur untuk menghadiri kenduri anak saudara kepada Allah yarham isterinya di Kajang yang akan berlangsung pada Sabtu.

Menurutnya, perjalanan itu turut diiringi abang iparnya yang menaiki kereta jenis Mitsubishi Pajero bersama dua anaknya lagi Ahda Fasihah, 11, dan Ahmad Awaz, 12, yang terselamat dalam kejadian itu.

“Ketika tiba berhampiran lencongan di Sungai Koyan, ada sebuah treler terbalik sekali gus membuatkan perjalanan tergend4la sekitar 30 minit.

Selepas itu, saya meneruskan perjalanan untuk ke Karak-Kuala Lumpur dan ketika itulah kenderaan yang dipandu saya direm puh oleh sebuah pacuan empat roda Nissan Navara yang dipercayai mel4nggar lampu isyarat merah.

“Kejadian itu menyebabkan isteri dan tiga anak kami terc4mpak keluar dari kenderaan…saya tidak sempat berbuat apa-apa dan tidak nampak kehadiran kenderaan itu di hadapan kereta kami,” ujarnya sebak ketika ditemui pemberita di Tanah Perkub.uran Islam Mukim Panchor, Pengkalan Chepa, di sini pada Sabtu.

Jena-zah empat beranak yang ma-ut dalam kejadian itu dikebu-mikan dalam satu li4ng lahad di tanah perku-buran tersebut pada jam 9.50 pagi tadi.

Jena-zah sebelum itu tiba dengan van jena-zah pada jam 8.30 pagi dan disemb4hyangkan di Masjid As-Siddiqin, Panchor di sini yang diimamkan oleh suami mang-sa.

VIDEO:

Iktibar Untuk Orang Lain

Sayv dan pilv tengok gambar ni. Ustaz Nazri kehil4ngan isteri dan 3 orang anak serentak dan sekelip mata.

Dalam video yang tular dikongs1, abang ada dengar ustaz nazri berkata.

“Saya tak nak hukum sape betul dan sape s4lah, tapi dengan keadaan sekarang yg berlaku, sebagai iktibar untuk orang lain. Sape betul dan s4lah, kita serah pada Allah Taala. Ini geroh (takdir) keluarga saya.”

Ucapan dan kata-kata yang cukup sabar sedangkan ber4t uji4n beliau.

Hebatnya seorang ayah, hebatnya seorang suami dan hebatnya seorang murabbi.

Semoga Ustaz Nazri kuat menghadapi uji4n ni. Dan semoga isteri dan anak-anak yang terkorbn ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

Al-Fatihah…..

Sumber: FB Ustaz Haji Taufik UT

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Hil4ng isteri, 3 anak sekaligus. Ustaz Nazri ceritakan kembali detik sebelum dilangg4r"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*