Misl pertama Abang Viva dgn kenderaan baharu, tapi ada hal4ngan buat dia tak dapat berkhidmat

Kuala Ber4ng: Misl menyel4matkan penduduk Terengganu yang terjej4s b4njir pada kali ini tidak lagi seperti biasa buat sukarel4wan Azwan Omar atau lebih dikenali sebagai ‘Abang Viva.’

Jejaka berusia 30 tahun itu tidak lagi menggunakan Perodua Viva, sebaliknya kenderaan p4cuan empat roda jenis Mitsubishi Triton yang dihadiahkan oleh seorang individu bagi memudahkan urusan kebajikan beliau.

“B4njir di Terengganu merupakan mis1 pertama saya dengan kenderaan ini. Dengan kenderaan baharu ini, saya rasa lebih bersemangat kerana banyak tempat saya boleh masuk.

“Kalau Viva sebelum ini, banyak tempat tidak boleh (masuk),” katanya kepada pemberita di Kampung Belukar Bukit di sini, hari ini.

Azwan bertol4k dari Melaka kira-kira 9 malam semalam dan tiba di Kampung Pengkalan Aj4l di Hulu Terengganu yang terjej4s t3ruk ak1bat b4njir pada 4.50 pagi hari ini.

Katanya, sepanjang misi b4ntuan di Terengganu, beliau hanya akan tidur di dalam kenderaan seperti sebelum ini.

Misi b4ntuan kali ini juga agak berlainan kerana Azwan tidak lagi bersendirian, sebaliknya ditemani empat rakan yang memandu tiga kenderaan pacuan empat roda serta membawa tiga bot.

Azwan berkata, dia kini yang lebih dikenali masyarakat turut memudahkan urusan kerana ramai yang memberikan kerjasama termasuk membawanya ke lokas1 b4njir terutama di kawasan pedalaman.

“Rasa seg4n itu ada tetapi lebih bersemangat kerana saya senang dapat maklumat dan minta tolong orang kampung,” katanya yang sering menerima tep0kan dan sor4kan m4ngsa b4njir yang diselam4tkan serta penduduk setempat.

Menurutnya, setelah keadaan b4njir di Terengganu red4, dia akan meneruskan mis1 ke Kelantan sekiranya keadaan di sana memerlukan b4ntuannya.

Kisah Azwan tular di media sos1al apabila s4nggup datang ke Selangor dari Melaka untuk menyelam4tkan mangs4 banjir pada Disember lalu dengan hanya berbekalkan wang RM50 bagi mengisi minyak kereta dan membeli makanan.

Arus der4s, ‘abang Viva’ belum dapat berkh1dmat

HULU TERENGGANU: ‘Abang Viva‘ atau nama sebenarnya Azwan Omar, 30, masih belum dapat berkhidm4t memb4ntu m4ngsa-m4ngsa b4njir di daerah ini susulan arus yang terlalu der4s.

Azwan berkata, situasi itu berisik0 untuk bot-bot masuk ke tempat-tempat yang terpu.tus hubungan jalan darat.

“Saya terkil4n lewat sampai kerana di lokasi pertama tadi paras air makin surut dan mangs4-mangs4 pun sudah berpindah. Bagaimanapun, di beberapa lokasi lain di daerah ini arus masih lagi der4s dan beris1ko untuk bot masuk,” katanya ketika ditemui pemberita di Kampung Belukar Bukit di sini hari ini.

Azwan berkata, selepas m1sinya selesai di Hulu Terengganu, dia merancang untuk ke Kelantan pula, namunn berg4ntung kepada keadaan semasa b4njir.

Katanya, perjalanan ke negeri ini berjalan lancar dan tiba pada pukul 4.50 pagi dengan menaiki kenderaan pacuan empat roda, Mitsubishi Triton yang dihadiahkan usahawan kosmetik, bulan lalu.

Dia turut ditemani beberapa kenalannya dan bergerak secara konvoi

sumber:hmetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Misl pertama Abang Viva dgn kenderaan baharu, tapi ada hal4ngan buat dia tak dapat berkhidmat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*