“Dia Pernah T0lak R4suah RM10,000”- P0lis Temb4k Diri Sendiri, Ketua P0lis Buka Cerita Sbnar

Seorang peg4wai polis berp4ngkat Inspektor ditemui men1nggal dunia dipercayai men3mbak diri sendiri di sebuah rumah di Jalan Selingsing, di sini, hari ini.

Ketua P0lis Daerah Sentul Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, pusat kawalan Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Sentul menerima panggilan kecema5an berhubung kejadian itu jam 3.30 petang tadi.

“Hasil sias4tan mendapati m4ngsa berusia 35 tahun adalah seorang peg4wai p0lis yang sedang berkhidm4t di IPD Dang Wangi.

“Sias4tan awal mendapati mangs4 dipercayai menemb4k dirinya sendiri di bahagian kepala menggunakan sepucuk pist0l,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Eng Lai berkata, pih4k ambulans yang tiba di lokasi kejadian bersama peg4wai perub4tan bertugas menges4hkan kem4tian m4ngsa jam 3.59 petang.

“Pasukan For3nsik dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur sedang menjalankan sias4tan di lokas1 kejadian.

“Punc4 kejadian belum dapat dikenal pasti dan masih dalam sias4tan p0lis. Kes ini diklasifikasikan sebagai m4ti meng.ejut (SDR),” katanya.

Beliau berkata, pihak P0lis Kuala Lumpur menasihatkan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berkaitan k3s itu supaya tampil memberi keterangan.

“Orang ramai boleh menghubungi peg4wai penyi4sat k3s, Asisten Superintendan Foo Keat How di talian 012-7461500 atau menghubungi Bilik Ger4kan IPD Sentul di talian 03-40482206 untuk tind4kan lanjut,” katanya.

Pegawai p0lis m4ut tmbak diri sendiri miliki prestasi kerja baik
Pegawai p0lis yang m4ut selepas dipercayai menemb4k kepal4nya di sebuah rumah di Jalan Selingsing di sini, semalam, disifatkan sebagai pegawai berintegriti tinggi, mempunyai prestasi kerja yang baik dan disenangi rakan.

Ketua P0lis Daerah Sentul Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, pegawai berusia 35 tahun itu pernah mendapat pujian daripada kepimpinan tertinggi P0lis Diraja Malaysia dan menerima surat penghargaan Ketua P0lis Negara kerana menol4k suapan.

“Pegawai polis berkenaan pernah ditawarkan RM10,000 bagi cubaan membeb4skan seorang OKT (Orang Kena Tahan) bagi k3s S3ksyen 39B Akta Dad4h Berb4haya 1952, pada Ogos tahun lalu.

“Motif kejadian masih dalam sias4tan dan pegawai berkenaan tiada mas4lah berkaitan kerja dan sebelum ini dia ditempatkan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul sebagai pegawai penyi4sat di Bahagian Sias4tan Jen4yah Nar.kotik dan kemudian ditukarkan ke IPD Dang Wangi tiga bulan lalu,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberit4 selepas menandatangani dokumen penerimaan semula pondok p0lis yang dibaik pulih oleh MRT Corp di Pondok P0lis B4tu 3, di sini.

Menurutnya, proses bed4h si4sat peg4wai p0lis berkenaan akan dijalankan di Hospital Kuala Lumpur hari ini.

Beh berkata, peg4wai itu yang mempunyai seorang isteri dan dua anak, ditemu1 m4ti di rumah kawannya.
“Saksi adalah kawan kepada peg4wai p0lis berkenaan, ketika kejadian ada kawan lelaki dan kawan perempuan dalam rumah yang didiam1 beberapa orang itu,” katanya.

Beh dilaporkan berkata, kejadian itu dimaklumkan pihaknya selepas Pusat Kawalan Ibu IPD Sentul menerima panggilan daripada sistem MERS 999 pada kira-kira 3.30 petang.

Semalam, seorang peg4wai p0lis berp4ngkat Inspektor m4ut dipercayai men3mbak kep4lanya dengan pist0l dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Selingsing di sini.

Sementara itu, Beh berkata, pondok p0lis yang diterima pihaknya itu akan beroperas1 semula pada hari ini setelah tiga tahun ditingg4lkan akib4t pembinaan projek MRT.

Sumber: metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Dia Pernah T0lak R4suah RM10,000”- P0lis Temb4k Diri Sendiri, Ketua P0lis Buka Cerita Sbnar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*