Suspek Meng4ku Bawa Bot Laju ‘Bvnuh’ Tangmo, Identiti VVIP Menginap Hotel Berhampiran Sungai Tarik Perhatian Ramai

SETELAH 13 hari berlalu, kem4tian aktres Thailand, Tangmo Nida atau Nida Patcharaveerapong terus mendapat perhatian ramai.

Pihak berkuasa Thailand terus gigih menyi4sat pesal4h sebenar walaupun memberikan klasifikasi kem4tian aktres itu sebagai kem4langan. Khabarnya k3s akan dimuktamadkan Jumaat ini.

Setakat ini dua daripada lima yang berada di dalam bot iaitu pemilik bot, Tanupat Por Lerttaweewit dan pemandu bot, Phaiboon Robert Trikanjananun menjadi susp3k. Mereka didakw4 mengendalikan bot tanpa lesen dan cu4i hingga menyebabkan kem4tian.

Bibir Merah kagum dengan semangat warga maya yang terus percaya kem4tian Tangmo bukan kemal4ngan sebaliknya mangs4 pemb.unuhan terancang.

Malah pelbagai petunjuk diperoleh dalam usaha merungkai mister1 kem4tian itu menerusi pelbagai teori yang wujud.

Terkini, Bangkok Post melaporkan rakan rapat Tangmo, Warinthorn Watsang yang juga dikenali sebagai Anna TVpool memberitahu Tangmo tidak pernah mengambil d4dah dan menerima bayaran untuk memberikan ‘layanan.’

Rakan baik Tangmo, Anna TVpool (Kredit foto: Bangkok Post)

Bagaimanapun apabila ditanya adakah Tangmo diump4n untuk bersiar-siar di Sungai Chao Phraya Khamis lalu, Anna berkata mungkin ada orang lain yang layak memberikan jawapan.

Reaksi Anna seolah-olah ditujukan kepada pengurus Tangmo, Idsarin Gatick Jathusaksawat kerana pelakon itu selalu mempercayai kepada wanita itu tanpa banyak soal.

Rakan bot Tangmo pada malam kejadian.

Malah Anna turut memberitahu Tangmo tidak mengenali orang lain di dalam bot berkenaan kecuali pengurusnya.

Dia juga turut mencadangkan ‘masyarakat’ memeriksa punc4 beberapa foto laman sosi4l Instagram milik Tangmo dip4dam dan komen pada hantaran tersebut.

Dalam pada itu, tetamu rancangan bual bicara saluran Channel,7 bekas pegawai polis Cawangan Khas, Santhana Prayoonra berkata dia tidak percaya Tangmo pergi menenangkan diri di belakang bot kemudian terj4tuh.

Malah Santhana memb0ngkar satu lagi fakta menggemp4rkan iaitu seorang tokoh ternama telah menginap di sebuah hotel mewah di tepi Sungai Chao Phraya pada malam kejadian.

Media Thailand melaporkan polis mungkin mempertimbangkan memf4ilkan pert.uduhan terhadap sal4h seorang rakan bot Tangmo, Nitas Job Kiratisoothisathorn, kerana didakw4 membawa pulang sebotol w4in dan membuang gelas w4in ke dalam Sungai Chao Phraya pada malam tr4gedi itu

Robert diiringi polis ketika proses lakon semula kejadian pada 2 Mac lalu. (Kredit foto: Bangkok Post)
Ada kemungkinan tindakannya akan dilihat sebagai membantu atau menyokong orang lain untuk menyembunyikan kesal4han.

Wisapat mungkin menghadapi tud.uhan seperti Robert dan Por. Malah ketika diso4l si4sat, mereka berlima dilihat cuba menutup perkara sebenar dengan memberi kenyataan p4lsu.

Namun yang paling menduk4citakan Bibir Merah ialah ada dakw4an mengatakan peguam ibu Tangmo, Panida Siriyuthayothin adalah tidak bertauliah kerana tidak mempunyai lesen perkhidmatan.

Malah ‘peguam’ itu dikatakan terlib4t dengan sejarah pen1puan.

Masa untuk mendapatkan kebenaran kes ini semakin singkat. Dalam masa yang sama pelbagai masal4h timbul, dapatkah mister1 kem4tian Tangmo Nida dirungk4ikan?

Semoga pelaku sebenar yang menjadi punc4 kem4tian Tangmo Nida didakw4 dan diberi huku.man setimpal tanpa mengira pangkat dan status.

sumber: sinar harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Suspek Meng4ku Bawa Bot Laju ‘Bvnuh’ Tangmo, Identiti VVIP Menginap Hotel Berhampiran Sungai Tarik Perhatian Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*