Hanya Mohon Doa Orang Ramai “Suami Hidap Penyakit Misteri” (Video) Selesa Tidur Dalam Kereta,Panas Bila Naik Rumah”

Suami Hidap Peny4kit Mister.i. “Selesa Tidur Dalam Kereta, Panas Bila Naik Rumah.”

Semoga cikgu ini dikurniakan kesembuhan dan kembali sihat seperti sediakala. (Kredit Foto : myMetro)

Suami hidap peny4kit mist3ri. “Selesa tidur dalam kereta, panas bila naik rumah.” Begitulah situasi yang dialami seorang guru selepas menghi.dap pen.yakit mist.eri setahun lalu.

Kereta itu menjadi rumah keduanya sejak setahun lalu. Pelik tetapi itulah hakikat yang perlu dilalui keluarga ini. Nampak pada kasar macam tak selesa tetapi itulah pilihan guru ini.

Suami Hidap Penya.kit Misteri

Keluarga seorang guru yang menghidap penya.kit misteri terp.aksa menjadikan kenderaan pelbagai guna (MPV) sebagai ‘kediaman’ apabila lelaki itu akan berubah sikap sejak hampir setahun lalu.

Menurut Wan Zaidah Wan Bakar, 53, ini berikutan suaminya Azhar Nor, 56, secara tiba-tiba boleh bertukar perwatakan menjadi seorang yang panas ba.ran dan pelupa apabila naik ke atas rumah mereka.

Katanya, suaminya mula menghidap penyakit misteri selepas menjalani pembe.dahan pada bahu kiri akibat mengalami peny.akit Raja Satong (bengkak atas tubuh), tahun lalu.

Selesa Tidur Dalam Kereta

Mengulas lanjut, Wan Zaidah yang bertugas di pejabat Pembangunan Pertanian Terengganu Utara (Ketara), suaminya bertukar menjadi seorang panas ba.ran dan pelupa jika naik ke atas rumah selepas menjalani rawatan.

Panas Bila Naik Rumah

Wan Zaidah yang mempunyai enam anak berusia 13 hingga 24 tahun, berkata dia membelanjakan kira-kira RM100 sehari untuk kos bahan bakar kenderaan berkenaan.

Selain itu, katanya, dia juga berbelanja RM3,000 sebulan untuk membeli lampin pakai buang dewasa, tisu basah dan ubat-ubatan.

“Saya bersama anak-anak mendirikan pondok di halaman dan terp.aksa bermalam dalam khemah secara bergilir-gilir untuk menjaga suami yang bermalam di atas kenderaan,” katanya.

Mengulas kos rawatan, Wan Zaidah memaklumkan sudah membelanjakan lebih RM20,000 untuk mengubati penya.kit mist.eri dialami Azhar termasuk menggunakan khidmat perubatan tradisional.

“Bagaimanapun, usaha dilakukan tidak berhasil apabila penya.kit mis.teri yang dialami suami semakin te.ruk dan kini saya terpa.ksa menggantikannya sebagai ketua keluarga,” katanya.

Akhir Kata

Semoga cikgu ini dikurniakan kesembuhan dan kembali sihat seperti sediakala. Penya.kit misteri ini bukan hanya menguji kesabaran orang yang sa.kit, malah orang yang menjaganya juga.

Sumber Dan Rujukan

Migguan Wanita

Be the first to comment on "Hanya Mohon Doa Orang Ramai “Suami Hidap Penyakit Misteri” (Video) Selesa Tidur Dalam Kereta,Panas Bila Naik Rumah”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*