Yasin Sulaiman Kirim Salam Kepada Syed Saddiq, Bakal Didkwa Tanam G4nja Dalam Rumah

Kirim salam kepada Syed Saddiq. Demikian pesanan penyanyi dan komposer Yasin Sulaiman kepada wartawan ketika tiba di Kompleks M4hkamah Petaling Jaya kira-kira pukul 10 pagi Khamis.

Yasin adalah individu yang dit4han kerana mengusahakan ‘ladang mini’ tanaman g4nja di kediamannya di Kota Damansara pada 24 Mac lalu.

Penyanyi dan komposer itu akan did4kwa mengikut Seksy3n 39B dan Sekyen 6B Akta D4dah berbahay4.

“Kirim salam pada YB Syed Sadiq, minta dia segerakan kelulusan kan4bis untuk perubatan di Parlimen,” kata Yasin kepada pihak media

Sebelum ini mStar melaporkan kejayaan pol1s membongk4r kegiatan komposer berkenaan menanam pokok g4nja di kediamannya di Kota Damansara.

Dalam serbu4n pada 24 Mac lalu, pol1s menemui 17 pokok dalam pasu disyaki g4nja di salah sebuah bilik, balkoni rumah dan dalam almari baju.

Pol1s turut menemui dua plastik berisi ketulan mampat daun kering disyaki g4nja seberat 214 gram, cecair pemusn4h serangga, alat pengukur kandungan PH air, alat penyukat suhu, lampu, alat menyiram tanaman dan alat pengudaraan.

Ramp4san itu dianggarkan bernilai sekurang-kurangnya RM10,200.

Suspek berusia 47 tahun itu didapati pos1tif tetrahydroc4nnabinol dan mempunyai sejarah penglibatan d4dah sekurang-kurangnya 10 tahun. K3s disi4sat mengikut Sekyen 39B Akta Dad4h Berbah4ya 1952, sabit kes4lahan boleh dihukum g4ntung sampai m4ti mand4tori.

Sumber: Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Yasin Sulaiman Kirim Salam Kepada Syed Saddiq, Bakal Didkwa Tanam G4nja Dalam Rumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*