Yasin pegang kertas putih, tak sangka ini yg dia cakap dlm kandang OKT

RES4H gara-gara permohonan ikat jamin ditol4k, penyanyi dan komposer Yasin Sulaiman yang dihadapkan ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya atas dakw4an mengedar d4dah cuba mengemukakan rayuan secara peribadi.

Ketika berada di kandang orang kena tud.uh (OKT), Yasin, 47, secara tiba-tiba menyatakan kebimb4ngannya tentang mas4lah kesihatan yang dial4minya kepada Majistret Zhafran Rahim Hamzah.

Sambil memegang sekeping kertas putih, Yasin bersuara kepada mahkamah.
“Saya ada ubat yang diberikan, tapi khu4tir bila-bila masa kesihatan terjej4s.

“Saya ris4u crack dan gil.a seperti berlaku tiga kali sebelum ini,” katanya pada Khamis.
Situasi itu berlaku selepas pihak pendak.waan dan pembel4an selesai mengemukakan hujah masing-masing.

Sejurus selepas Yasin bersuara, peguam belanya Yusmadi Yusoff sekali lagi mengulangi hujahnya sebelum itu tentang masa.lah kesihatan dan rawatan yang perlu diberikan kepada anak guamnya.

Sementara itu ketika ditemui di luar mahkamah, Yusmadi memaklumkan bahawa Yasin menghid4p bipol4r tahap kr0nik sehingga boleh menjejaskan kesihatan dirinya.
Saya risau crack dan gil4 seperti berlaku tiga kali sebelum ini.

“Dia melalui proses perubatan sejak tahun 2009 termasuk pernah dimasukkan ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

“Namun dia tak bercerita dekat orang fasal tahap kesihatannya. Itu yang bagus fasal dia.

“Proses perubatan itu berterusan sampai sekarang termasuk di hospital lain. Hak rawatannya perlu dipastikan. Dia kena dapat rawatan segera,” katanya kepada mStar.
17 pasu pokok ganj4 ditemui di kediaman Yasin.

Ujar Yusmadi, sejak Yasin dit.ahan rem4n dia tidak mendapat sebarang rawatan perubatan berhubung peny4kit yang dihidapinya itu.
“Pengalaman dilaluinya kini (dit4han reman) tak sewajarnya.

“Sejak dit4han, dia tidak mendapat rawatan lagi. Hal ini juga sudah dimaklumkan polis. Pihak polis juga kata perkara itu (masih belum dirawat) perlu dihujahkan di mahkamah,” ujarnya.

Terdahulu Yasin mengaku tidak bers4lah di Mahkamah Seksyen di sini hari ini atas pertudu.han menanam 17 pokok g4nja di kediamannya di Kota Damansara pada 24 Maca lalu.

Selain itu tiada pengakuan direkodkan terhadap seorang bekas penyanyi kumpulan nasyid itu selepas didakw4 di Mahkamah Majistret di sini atas pertudu.han mengedarkan dad4h jenis g4nja seberat 214 gram pada 24 Mac lalu

kredit: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Yasin pegang kertas putih, tak sangka ini yg dia cakap dlm kandang OKT"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*