Wanita Kongsl Kisah Sebenar Detik Ser4m Entiti Putih ‘Tunggu’ Depan Rumah

Baru-baru ini viral satu video di media sosi4l memaparkan situasi ser4m yang dilalui sebuah keluarga yang mendakw4 melihat penampakan satu sosok mister1 berwarna putih sedang duduk di berenda sebuah rumah.

Kelibat entiti depan rumah

Difahamkan, rumah tersebut adalah rumah yang sudah lama tidak berpenghuni. Menurut individu yang memuat naik video tersebut iaitu Hanifah Syatiri mendakw4 bahawa individu yang berada di dalam kereta berkenaan merupakan adiknya bersama isteri dan anak-anaknya. Menurut sumber, mereka dikatakan berada di kawasan tersebut kerana mahu menziarahi kub.ur arwh bapa tercinta tetapi lain pula yang jadinya apabila mereka ternampak entiti mister1 itu ‘muncul’ di hadapan rumah ibu bapa mereka.

“Ini cerita sebenarnya, ini adik aku dan isterinya yang ingin menziarah1 ke mak4m ayah kami sekitar jam 8.30 malam. Rumah itu rumah orang tua kami yang kosong kerana ibu kami yang tinggal di situ pindah rumah dan (individu) yang menguruskan rumah lupa untuk menghidupkan lampu. Dari jalan rumah apabila dihalakan lampu, auto jelas ya.

Menerusi video yang dik0ngsikan, kedengaran suara kanak-kanak yang berada di dalam kereta itu sedang menngis ket4kutan sambil ditenangkan oleh ibunya. Bukan itu sahaja, sesekali terdengar si ibu membacakan ayat Kursi sebagai pendinding diri. Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan kes4hihan video tersebut serta sumbernya.

Video yang dik0ngsikan itu telah mendapat hampir 16 juta tontonan dan menerima pelbagai reaksi daripada netizen. Ada di antara netizen seakan kurang percaya dan yakin bahawa entiti berwarna putih itu bukanlah makhluk h4lus seperti yang didakwa sebaliknya itu adalah kelibat manusia.

Reaksi netizan

“Aku pernah kena, balik lambat main futsal dkt pukul 230 pagi..smpi2 tgk kelibat dpn pintu..aku dah ser4m pastu beranikan diri buka high beam, tiba2 nmpk seorang perempuan berdiri sambil pegang stereng lock, bila tgk byk kali baru sedar tu bini..dia punya nmpk seram, mak lmpir pon boleh resign.”

” aku pulak pernah kena 9tahun lepas.masa tu ak baru pindah ke kuates lama.disebabkan rumah lama tinggal.jadi aku naik ketingkat paling atas,dkt bumbung untuk basuh tangki air.maklum la dah bulumut.ak basuh lepas asar smpai dekat mgrib.sebelom magrib ak turun.air dari tangki tu ak lepaskan.dipendikkan cerita,lepas magrib ak panjat naik balik untuk tutup saluran paip yg aku buka td.dengan bercayakan lampu hp (gigit hp) tangan tutup paip.sekali aku tengok ada kepal4 dengan mata tepat perhatikan ak dari lubang laluan naik ke bumbung.nak lari xboleh dah,sbb benda tu ditangga. satu2nya laluan turun kebawah.nk lompat jenuh bangunan tggi.nak taknak aku beranikan diri.nak jadi apa jadi lah.aku tegur,buat apa dekat sini.? sekali dia jawab,takde ape bang.mak suruh naik tengok dekat rumah takde air.rupanya aku basuh tangki air rumah dia,bukan rumah aku🤧🤧

“Sumber: Hanifah Syatiri

Be the first to comment on "Wanita Kongsl Kisah Sebenar Detik Ser4m Entiti Putih ‘Tunggu’ Depan Rumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*