Berjiran dengan Awal Ashaari, Lufya beritahu apa yg buat dia kes4l

SUSULAN kes pengacara Awal Ashaari didakw4 melakukan perbuatan khi4nat meros4kkan pagar sebuah perumahan, jirannya yang juga pelakon Lufya Omar mended.ahkan turut mengalami pengalaman bur0k.

Lufya, 37, berkata, cara pihak berkenaan menjaga keselamatan keterlaluan sehingga menyuk4rkan aktiviti penduduk di kawasan perumahan itu.

Malah, pemilik nama Lutfyah Sheikh Omar ini juga mendakw4 seorang pekerja di pengurusan itu juga tidak boleh bertol4k ansur sehingga sering menimbu.lkan sal4h faham.

“Saya pun pernah alami benda yang lebih kurang sama. Saya pernah dihal4ng masuk sebab lambat bayar yuran selenggara. Saya bukan sengaj4 lambat bayar, tapi ada mas4lah management itu.

Lufya berkongs1 perkara itu di Instastory.
“Malah, orang nak hantar blender pun, saya nak kena beritahu pengurusan… semua benda nak kena minta izin pengurusan. Mungkin dia nak menjaga keselamatan tapi keterlaluan pula. Buat macam kami ini semua tah4nan di pulau.

“Bagi saya, ni bukan mas4lah pihak pengurusan tapi pekerja wanita itu yang kurang aj4r! Ramai penduduk di kawasan perumahan ini memang tak puas hati dengan dia. Bagi saya, dia memang biad4b!

“Jiran belakang rumah saya pun mar4h dengan pekerja wanita itu yang masuk ke rumahnya yang sedang diubah suai tanpa izin,” katanya kepada mStar.

Pada pagi Selasa, Awal meng4ku tidak bers4lah di Mahkamah Majistret Petaling Jaya, Selangor atas pertudu.han melakukan kh1anat meros4kkan palang pagar m.ilik pengurusan sebuah perumahan di Damansara bulan lalu.

Awal kemudian menerusi video siaran langsung di Instagram memberitahu ins1den itu berlaku disebabkan sal4h faham antara dia selaku pemilik rumah dan pihak pengurusan perumahan berkenaan.

Awal seorang yang budiman dan bukan jenis nak cari fasal dengan orang lain.

Menjelaskan lanjut tentang ins1den berkenaan, Awal mengakui dia bertind4k mengalih palang ‘gate’ menggunakan tangannya gara-gara permintaan untuk masuk ke rumah tidak diendahkan pengawal dan pihak pengurusan.

Manakala Lufya menerusi status di Instastory mendedahkan dia juga berdepan dengan mas4lah dengan pihak pengurusan yang dianggap paling ter0k.

Menerusi perk0ngsian itu, Lufya berkata pihak pengurusan tidak mempunyai hak untuk menghal4ng pemilik kediaman biarpun mempunyai bayaran yuran tertunggak.

Mengenali Awal sebagai jiran sebelah rumah, Lufya memuji sikap suami kepada aktres Scha Al Yahya itu seorang yang budiman dan tidak pernah menganggu orang lain.

“Saya berjiran dengan Awal… rumah saya bersebelahan dengan rumah dia. Kawasan kejiranan kami memang sangat bagus.
Awal turut tampil memberi penjelasan di Instagram miliknya.

“Awal seorang yang budiman dan bukan jenis nak cari fasal dengan orang lain. Netizen sal4h faham ingat dia l4nggar palang pagar dengan kereta.

“Tapi sebenarnya dia sekadar naikkan palang guna tangan sebab nak masuk rumah ambil barang. Memang la dia tak bayar yuran pengurusan tapi kenapa nak hal4ng dia masuk rumah sendiri?

“Sepatutnya kalau dia tak bayar, hantar la surat amar4n dahulu. Lagipun, bukannya Awal menyewa di situ tapi memang rumah dia,” ujarnya.

Mengikut pertud.uhan, Awal didak.wa melakukan khi4nat dengan meros4kkan palang pagar milik pengurusan Challis Damansara dengan kerug.ian sebanyak RM600 di pondok pengawal perumahan itu di Jalan PJU 3/30 pukul 11.30 pagi pada 16 April lalu.

Pertudu.han dikemukakan mengikut Sekyen 427 Kanun Kesek54an yang membawa huk.uman penj4ra tidak kurang setahun dan maksimum lima tahun atau dend4 atau kedua-duanya jika sabit kesal4han.

kredit:mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Berjiran dengan Awal Ashaari, Lufya beritahu apa yg buat dia kes4l"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*