Pemandu Proton Wira Ini Selamber Tunjuk ‘PIST0L’ Ketika Memandu. Pol1s Serbu Rumah Susp3k Dan Rupanya Ini Yg Dia Tunjuk

Tindakan seorang lelaki menunjukkan pist0l mainan ketika berada dalam kenderaan di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) berhampiran pusat beli belah di Damansara, di sini, yang tular di media sosi4l mengund4ng padah apabila dia ditah4n polis, Ahad lalu.

Ketua P0lis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata, pihaknya menerima laporan p0lis berhubung kejadian itu jam 7.03 malam, Ahad lalu.

“Berdasarkan laporan diterima lelaki berusia 28 tahun dikatakan sedang memandu kereta Proton Wira mengeluarkan pist0l dari tingkap kenderaan dan menghalakan senj4ta api itu ke atas.

“Perbuatan itu dilihat dan dirakam seorang lelaki yang turut melalui lebuh raya sama berhampiran sebuah kompleks beli-belah di Damansara jam 6.15 petang,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, bertindak atas maklumat itu, pihaknya men4han lelaki terb4bit di sebuah apartmen di Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur kira-kira jam 10 malam, hari sama.

“Dalam tangkapan itu, kami mer4mpas Proton Wira dan sepuc.uk pist0l mainan bagi membantu sias4tan.

“Sias4tan awal dilakukan mendapati suspek mengaku menggunakan pist0l berkenaan yang berharga RM2.40 milik anak saudaranya berusia empat tahun.

Suspek mendakw4 dia sedang bermain dengan anak saudaranya ketika kejadian.

“Sem4kan dilakukan mendapati suspek mempunyai satu rek0d jen4yah. Permohonan rem4n terhadap susp3k dilakukan di Mahkamah Majistret Petaling Jaya hari ini untuk sias4tan lanjut mengikut Sek5yen 26 Akta Senj4ta 1960,” katanya.

VIDEO:

sumber:hmetro

Be the first to comment on "Pemandu Proton Wira Ini Selamber Tunjuk ‘PIST0L’ Ketika Memandu. Pol1s Serbu Rumah Susp3k Dan Rupanya Ini Yg Dia Tunjuk"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*