Sibuk Buat Live Sampai Sejam Rider Kena ‘Sidai’, Lelaki Ini Tampil Beri Penjelasan

Umum sedia maklum yang pekerjaan sebagai penghantar makanan atau food rider bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan. Walaupun mereka dikatakan boleh mendapat untung yang lumayan, mereka terpa ksa berpanas, berhujan dan terded ah kepada risi ko. Itu belum termasuk kena melayan kerenah pelanggan bermacam ragam.

Baru-baru ini, situasi yang sama turut terjadi kepada seorang penghantar makanan ini apabila pelanggan yang telah memesan makanannya sa lah meletakkan pin lokasi. Lebih mengece wakan lagi, usaha lelaki tersebut untuk menghubungi pelanggannya menemui jalan buntu bila individu berkenaan tak angkat panggilan.

Abang rider be ngang, ten dang pintu lepas berjaya hantar pesanan makanan

Ketika berhasil dihubungi, rider itu akhirnya berjaya juga menghantar pesanan tersebut. Walau bagaimanapun, dia jelas rasa cukup beng ang dengan kejadiaan berkenaan. Meskipun customer sudah meminta maaf dan tawarkan ‘tips’, penghantar makanan berkenaan tetap naik angin lalu mengha yunkan tendangan ke arah pintu.

Dalam video yang dimuat naik di TikTok oleh pelanggan ini sendiri iaitu @uciluna_, dia memaklumkan yang rider tersebut tak bagi kerjasama serta sang gup tendang barang-barang yang ada dekat luar pejabatnya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen tidak meletakkan kesa lahan 100 peratus kepada food rider tersebut. Tambah

netizen, kesal ahan meletakkan pin memang akan suk arkan lagi tugas mereka. Tak lupa juga ramai yang menasihati pelanggan ini supaya tidak cu ai dan memahami situasi rider yang penat mencari rezeki.

Aksi ten dang pintu bukan gimik

GARA-GARA tidak mengangkat panggilan telefon daripada seorang penghantar makanan atau rider, pemuda bernama Muhammad Khairul Shukri atau Uci menerima keca man hebat netizen di aplikasi TikTok.

Cerita Uci, 21, rider itu menjadi lebih ben gang apabila rakan kong sinya yang dikenali sebagai Ema hanya memberi tip sebanyak RM10 atas kelewatan tersebut.

“Ema ni tidak tahu apa-apa sebab Uci yang order makanan, kemudian Ema bagi tip RM10 dan rider tu ma rah.

“Uci rasa ini bukan sal ah dia dan dia memang berhak untuk ma rah sebab kesila pan Uci sendiri.

“Uci ajak berbincang secara baik dan nak bawa dia keluar dari pejabat sebab ada ramai staf waktu tu tapi dia dah mula ten dang pintu.

“Dia turun tangga dan sep ak pula rak kasut… Uci memang rasa nak ikut dia tapi dalam keadaan tu rasa ta kut pula,” katanya kepada mStar.

kredit:mstar

Be the first to comment on "Sibuk Buat Live Sampai Sejam Rider Kena ‘Sidai’, Lelaki Ini Tampil Beri Penjelasan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*