P0lis kenal pasti identiti dua remaja ditemukan m4ti dalam Alphard. Mcm Mana Kereta Parking Di Situ Juga Di Jelaskan

KUALA LUMPUR: Polis mengenal pasti identiti dua ma yat yang ditemukan di dalam sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Alphard di ruang parkir sebuah kondominium di Cheras, Ahad lepas.

Ketua Po lis Daerah Cheras ACP Muhammad Idzam Jaafar berkata mang sa dikenali sebagai Ahmad Danish Hakeem Hanafiah dan Akmalharith Damia Zainul masing-masing berusia 19 tahun.
“Saya sahkan identiti mereka telah dikenal pasti dan po lis masih menyia sat kes berkenaan,” katanya kepada Bernama hari ini.

Sementara itu, mengulas mengenai bagaimana kenderaan itu boleh berada di kawasan parkir berkenaan walaupun kedua-dua mereka bukan penghuni kondominium terbabit, Muhammad Idzam berkata kawasan parkir itu terbuka kepada awam.
“Mana-mana individu yang datang ke residensi (kondominium) berkenaan boleh meletakkan kenderaan di parkir tersebut tetapi ia lengang dan jarang digunakan walaupun sudah siap dua tahun lepas. Hanya kereta mang sa yang berada di lokasi berkenaan, di sudut hujung berdekatan dinding ketika ia ditemukan.

“Kereta itu dipercayai dipandu oleh seorang daripada remaja itu. Ia berdasarkan rakaman kamera litar tertutup di kawasan parkir terba bit yang merakamkan MPV itu masuk ke lokasi, namun tiada pergerakan keluar masuk melibatkan kedua-dua si ma ti,” katanya.
Dua remaja yang dilaporkan hi lang oleh keluarga masing-masing ditemukan di dalam sebuah MPV di ruang parkir bawah tanah sebuah kondominium di Bandar Sri Permaisuri, Cheras di sini, Ahad lepas.

P OLIS menjalankan pemeriksaan terhadap dua ma yat yang ditemukan di dalam MPV Toyota Alphard. FOTO Ihsan Polis

‘Ar wah peminat tegar Hujan ‘ – Noh Salleh
Penyanyi kumpulan Hujan, Noh Salleh, 37, cukup terke san dengan pemer gian remaja lelaki berusia 19 tahun yang may atnya ditemui bersama seorang lagi rakannya dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Alphard di parkir kondominium di Bandar Sri Permaisuri, Cheras, di sini, Ahad lalu.

Menurut Noh, Allahy arham yang juga pemain bass sebuah kumpulan muzik itu dikenali ketika remaja itu berusia 15 tahun yang juga peminat tegar kumpulan Hujan.

Malah, Allahya rham sentiasa menyokong aktiviti kumpulan Hujan.

“Bagi saya, betullah pemerg iannya satu kehil angan besar untuk industri muzik kerana dia satu-satunya pelapis berbakat luar biasa. Saya tak jumpa lagi mana-mana pemain bass muda yang memiliki kemahiran sepertinya.

“Arw ah juga menjadi penggerak penting dalam kumpulannya itu. Kesungguhannya sebagai pemuzik sangat mengagumkan saya serta keseluruhan komuniti muzik yang mengenalinya.

“Sewaktu pengebu miannya, ramai sangat datang memberi penghormatan terakhir buatnya. Itu membuktikan betapa besarnya imp ak ditingg alkan kerana keperibadiannya pun memang sangat menyenangkan,” katanya kepada Harian Metro.

Noh turut bersi mpati dengan keluarga Allahya rham yang sudah dianggapnya sebagai keluarga sendiri.

“Saya sempat ke bilik ma yat di hospital untuk sama-sama memberi sokongan dan tenangkan ibu bapanya. Semestinya sa yu hati melihat mereka meratapi pemergian anaknya pada usia muda begitu,” katanya yang kali terakhir berjumpa Allahy arham kira-kira sebulan lalu.

Semalam, Harian Metro melaporkan mist eri kehil angan dua sahabat yang dilaporkan hila ng pada 23 dan 24 Mei lalu terbo ngkar dengan penemuan ma yat mereka di dalam sebuah MPV di parkir sebuah bangunan kediaman di Bandar Sri Permaisuri, Cheras, di sini, Ahad lalu.

Pemeriksaan pada ba dan kedua-dua ma yat itu serta lokasi kejadian mendapati tiada sebarang unsur jen ayah dan dihantar ke Jabatan Perubatan F orensik Hospital Canselor Tuanku Muhriz UKM (HCTM), Cheras, untuk proses bed ah si asat.

Kes itu diklasifikasikan sebagai m4ti men gejut dan sia satan sedang dijalankan.

kredit: hmetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "P0lis kenal pasti identiti dua remaja ditemukan m4ti dalam Alphard. Mcm Mana Kereta Parking Di Situ Juga Di Jelaskan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*