Tular Salun Tampil Pekerja S3ksi, Diserbu P0lis. Alasan Mereka Beri Memang Tak Masuk Akal

Tular di media sosi al baru-baru ini pekerja salun dandanan rambut, AJ Hair Studio, yang menawarkan perkhidmatan dari pekerjanya berpakaian sek si sehingga menampakkan lu rah yang tidak sepatutnya, mengundang pelbagai reaksi netizen terutamanya golongan lelaki.

Berdasarkan gambar yang tular, dua pekerja wanita dilihat hanya memakai pakaian da lam dan seluar pendek ketika sedang mengun ting rambut pelanggan. Penampilan yang agak s3ksi itu menyebabkan ramai lelaki menyatakan hasrat untuk mendapatkan perkhidmatan di salun tersebut

Tetapi, ada juga yang tampil memb antah dan menge cam strategi marketing yang digunakan oleh pemilik salun, selain meminta pihak berkuasa tampil mengambil tinda kan segera terhadap premis itu bagi menc egah perkara yang tidak diingini berlaku.

“Dah tak seg an lagi dah, Malaysia negara Islam, mohon pihak berwajib ambil tind akan sebelum Allah turunkan ba la,” kata Tengku Syahir.

“Elok kalau ada kedai macam ni, minta pihak berkuasa ba kar je terus! Takde kompromi,” kata Rina Rosdi.

“Ban gang! Harap pihak berwajib pantau kedai ini dan ambil tindakan segera. Ini bukan negara Thailand ye saudara,” kata Son Go Han.

Susulan viral gambar-gambar berkenaan, pihak berkuasa dilaporkan telah menyerbu premis tersebut yang terletak di Jalan Puteri 7/11, Bandar Puteri, Puchong, Selangor.

Sementara itu pemilik salun telah tampil membuat laporan polis ekoran gambar-gambar tersebut tular di media sos ial dan memberi penjelasan mengenai apa sebenarnya yang berlaku.

“Dalam gambar tersebut terdapat beberapa gambar perempuan berpakaian sek si sedang mencuci rambut. Untuk makluman, gambar tersebut telah diambil semasa hari pembukaan kedai untuk prom osi, bukan untuk kedai urut.

“Kedai kami hanyalah studio dandan rambut yang normal. Jangan ambil gambar model saya dan sebarkan ke group lain lagi, termasuk menyu nting kapsyen kononnya kedai kami menawarkan perkhidmatan ‘istimewa’.

“Model berkenaan hanya ditampilnya semasa hari pembukaan kedai. Jangan fikir perkara yang bukan-bukan,” katanya.

AJ Hair Studio turut memaklumkan pihaknya akan membuat siaran langsung bagi menjelaskan segalanya secara terperinci mengenai apa yang berlaku pada jam 9 malam ini di Facebook rasmi mereka.

Reaksi netizan

” Lah ingatkan di Thailand, rupanya Malaysia! Kedai gu nting rambut yang Viral semalam sudah diserbu oleh pihak berkuasa.Undang-undang tetap undang-undang walaupun negara kita ini mempunyai pelbagai bangsa dan aga ma.“Don’t think too much please” komen seorang netizan

Pandangan mengatakan negara ini sekular, kurang tepat. Perlembagaan Persekutuan sendiri tidak menyebut demikian. Walaupun tidak terdapat peruntukan dalam Perlembagaan itu yang mengatakan Malaysia negara Islam, ciri dan peruntukannya sendiri mengiktiraf negara ini mengagungkan Islam.

Mana mungkin negara sekular memberi keistimewaan luar biasa kepada Islam. Ini terbukti dengan adanya peruntukan dalam Perkara 3(1) yang memperuntukkan Islam ialah agama Persekutuan dan Perkara 12(2) yang memberi keizinan kerajaan membelanjakan duit negara untuk tujuan pembangunan agama Islam. Tambahan pula, Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu diamanahkan untuk memelihara agama Islam di negara tercinta ini.

kredit:thereporter. my

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Tular Salun Tampil Pekerja S3ksi, Diserbu P0lis. Alasan Mereka Beri Memang Tak Masuk Akal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*