Jvtaan Nyamuk Berterbangan Membentuk Puting Beliung Nyamuk

Penduduk di Argentina digem parkan dengan fenomena jutaan nyamuk berterbangan di udara hingga membentuk formasi seakan puting beliung nyamuk di ruang udara. Fenomena tersebut berlaku selepas penduduk Buenos Aires dilaporkan akan berdepan sera ngan nyamuk besar-besaran.

Satu klip video yang dirakam di lebuh raya Laluan 74 antara Jeneral Madariaga dan Pinamar di Argentina telah memaparkan fenomena mengger unkan ‘pu­ting beliung’ nyamuk itu berterbangan di udara.

Menurut Juan Jose Garcia yang merupakan penyelidik di Pusat Parasitologi dan Kajian Vektor (CEPAVE) berkata, banjir yang disebabkan hujan lebat telah mening galkan banyak kolam air berta kung di mana nyamuk-nya­muk beti na bertelur.

Terdapat beberapa penduduk yang mahukan pihak berku asa melakukan teknik pengasapan atau ‘fogging’ terhadap nyamuk-nyamuk tersebut, tetapi kaedah itu tidak berkesan kerana hanya berupaya membu nuh sebilangan kecil daripada nyamuk-nyamuk terbabit.

Video sumber youtube

Jurucakap pentadbir bandar Pinamar juga memberitahu teknik fogging juga berpotensi membawa risi ko bahan kimia merac uni rantaian makanan yang akan memberi kesan bu ruk terhadap pema ngsa semula jadi serangga.

Menurut jurucakap itu lagi, tindakan pengasapan atau fogging hanya akan diambil untuk kes-kes yang melam pau dan terdapat anca man yang nyata terhadapa orang awam.

Sumber Dan Rujukan

kosmo via sahabatsurga

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Jvtaan Nyamuk Berterbangan Membentuk Puting Beliung Nyamuk"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*