Nadzmi Adhwa Ded4h Isteri Tak Boleh Tengok Orang Susah, Keluar Duit Poket RM10,000 Bantu M4ngsa

TIADA perasaan r agu-r agu memberi bantuan, pelakon Nadzmi Adhwa mendedahkan isterinya iaitu aktres Ardell Aryana pernah berhabis RM10,000 daripada wang simpanannya untuk bantu keluarga m4ngsa banjir.

Aktif dalam misi bantuan di Malaysia dan luar negara, Nadzmi atau Nadzmi Adhwa Nor Adzmi berkata dia juga banyak belajar tentang keikhlasan daripada isterinya.

Nadzmi dan Ardell percaya pada rezeki.

“Isteri saya ini, kalau nampak orang su sah dia mesti akan terus bantu. Dia pernah habiskan RM10,000 untuk bantu keluarga mis kin… dia memang tak berkira soal duit.

“Macam saya, akan fikir terlalu banyak duit itu, tapi berbeza dengan dia. Isteri saya punya ikhlas boleh beri banyak itu, kalau saya ikhlas hanya RM500 saja.

“Tapi kami percaya pada rezeki, sebagai contoh, kami pernah habiskan RM30,000 untuk bantu m4ngsa banjir. Sehari selepas itu, kami dapat semula jumlah duit itu,” katanya kepada mStar.

Nadzmi menjelaskan RM10,000 itu terbahagi kepada RM5,000 pakaian serta barang keperluan dan sebahagiannya lagi untuk pembelanjaan mereka sekeluarga.

Pelakon berusia 29 tahun itu ditemui ketika sidang media Misi Kemanusian Afrika di Red Card Cafe, Bandar Baru Bangi, baru-baru ini.

Seramai tujuh orang ikon popular termasuk Nadzmi bakal terbang ke Tanzania, Afrika Timur bermula 6 Julai sehingga 19 Julai bagi menyertai misi kemanusiaan anjuran Pertu buhan Impak Prihatin Malaysia atau Impactive Malaysia (IM).

Misi kemanusiaan yang memberikan fokus kepada pembangunan pendidikan dan ekonomi itu merupakan kunjungan kedua IM ke Afrika selepas lima tahun.

Selain Nadzmi, enam ikon yang akan turut serta terdiri daripada barisan selebriti, personaliti TV, usahawan dan bintang sosial media iaitu Hazeman Huzir, Farah Lee, Akhi Fairuz, Que Yahaya, Nazirul dan jAiman Hakim dari Isosynergy Holdings Sdn Bhd.

Nadzmi bersama isteri dan anak mereka.

Bakal mening galkan keluarga selama dua minggu, Nadzmi berkata anaknya iaitu Arwa Malaika akan dijaga oleh Ardell.

“Setiap hari anak dengan saya dan isteri. Kami pun ada bisnes sendiri, jadi memang selalu anak dengan kami cuma kadang-kadang kalau ada kerja luar saja.

“Insya-Allah saya pun akan ke Afrika untuk misi bantuan di sana pada Raya Aidiladha nanti selama dua minggu. Sepanjang saya di sana, isteri la yang akan jaga anak kami.

“Sebelum ini, isteri banyak sertai misi bantuan, jadi kali ini giliran saya pula. Isteri pun tak kisah akan sambut raya tanpa saya,” ujarnya.

Untuk rekod, Nadzmi mendirikan rumah tangga dengan Ardell pada 1 September 2019 dan dikurniakan cahaya mata perempuan pada 5 Jun 2020.

sumber:https://www.utusan.rimbabara.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Nadzmi Adhwa Ded4h Isteri Tak Boleh Tengok Orang Susah, Keluar Duit Poket RM10,000 Bantu M4ngsa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*