“Mak-mak 0rang Buat Macamni, Tak Fikir Maru4h Diri Ke?”- PU Amin B1das Vide0 Tepuk Bont0t

“Ingat bal4san, ingat az4b, ingat bal4 benc4na Allah SWT.”

Demikian kata pendkwah bebas, PU Amin susulan video tu1ar aks1 tepuk punggng membabitkan empat selebriti dan usahawan iaitu penyanyi Ifa Raziah, Datuk Seri Vida, Kak KM dan Cheta Pot Pet.

PU Amin, 31, atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maulana Lokman Hakim berkata, tndakan empat individu itu seolah-olah tidak memikirkan soal marvah dan sensit1viti agama.

“Bertepuk tampar punggng di khalayak awam. Ramai yang menantikan, ramai saks1kan. Boleh jadi trend ka selepas ni. ramai tengok, macam syok ja. Jangan sampai macam tu sekali.

“Yang buat ni bukan anak orang, tapi mak-mak orang yang buat per4ngai macam ni. Kadang-kadang tak fikir ka fasal marvah diri, tak fikir ka fasal sensit1viti agama dan tak fikir ka anak-anak kecil kita tengok v1deo macam ni?” katanya.

PU Amin menerusi hantaran video di aplikasi TikTok berkata, perlakuan sedemikian antara lain didorong oleh sikap masyarakat yang sentiasa memberikan sokongan kepada mereka.

“Kita pun kadang mungkin dibeli dengan kekayaan dia. Dia suka puji puj4, kita sokong dia. Kita tak pernah rasa nak b0ikot dia. Sebab apa, sebab kita suka tengok kekayaan orang macam ni.

“Tak boleh kita meniaga jual badan kita. Berhentilah dari per4ngai macam ni. Takut anak-anak kita pun ikut benda sama. Moga moga Allah pelihara kita. Jangan sebab benda macam ni turun pula bal4 bencana,” katanya.

Terdahulu akhbar ini melap0rkan penyanyi Ifa Raziah juga antara individu yang terbabit dalam video itu meng4nggap aks1 mereka itu sekadar aks1 tepuk manja dalam kalangan kawan-kawan.

Video dimuat naik Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli di Instagram itu tul4r hingga mencetvskan krit1kan dan am4rah warganet.

sumber:harianmetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Mak-mak 0rang Buat Macamni, Tak Fikir Maru4h Diri Ke?”- PU Amin B1das Vide0 Tepuk Bont0t"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*