Majlis Ulama Maghribi Lar4ng Tayangan Filem Lady Of Heaven, Kisah Saidatina Fatimah R.A

Majlis Tertinggi Ulama Maghribi mela rang tayangan filem kontr oversi British bertajuk ‘Lady of Heaven’ di pawagam negara berkenaan berikutan pemalsuan sejarah Islam secara terang-terangan.

Filem tersebut yang diterbitkan oleh Malik Shlibak mengisahkan tentang anak perempuan Nabi Muhammad S.A.W, Saidatina Fatimah R.A selain turut mengandungi perbuatan k eji yang tidak boleh diterima umat Islam iaitu penjel maan Nabi S.A.W.

Menurut Middle East Eye, filem itu juga mengandungi unsur ‘fit nah’ terhadap sahabat Nabi Muhammad, Abu Bakar As-Siddiq.

Sejak ditayangkan pada 3 Jun di United Kingdom (UK), ia telah mencetu skan kemar ahan di kalangan umat Islam seluruh dunia, serta menyebabkan bant ahan umat Islam di UK.

Seramai 120,000 orang menandatangani petisyen supaya menarik balik filem tersebut kerana plotnya tidak menggambarkan peristiwa sej arah yang tepat.

Susulan peristiwa itu juga, seorang Imam Masjid di Leeds, Qari Asim dilu cutkan jawatannya sebagai perunding Islamofobia Kerajaan United Kingdom (UK) akibat ban tahan terhadap tayangan filem Lady of Heaven.

“Saya secara peribadi tidak menghadiri atau menganjurkan mana-mana pr otes mengenai filem Lady of Heaven, kerana keutamaan saya adalah dialog dan bukan protes. Walau bagaimanapun, saya menyokong hak demokrasi rakyat untuk membantah dalam semangat kebebasan bersuara,” ujar beliau menerusi sebuah kenyataan yang dimuatnaik di laman Twitter.

Tambahnya lagi, “Saya berpendapat bahawa cab aran dan kr itikan terhadap filem ini adalah sebahagian daripada kebebasan bersuara.”

Selain Maghribi, filem Lady of Heaven turut dilara ng di beberapa buah negara lain iaitu Mesir, Pakistan, Iran dan juga Iraq. Cineworld, pawagam rangkaian kedua terbesar di dunia turut membat alkan tayangan filem tersebut setelah pro tes diadakan oleh umat Islam.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Majlis Ulama Maghribi Lar4ng Tayangan Filem Lady Of Heaven, Kisah Saidatina Fatimah R.A"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*