Setelah Video Tular, Pel4mpau H1ndu M0hon M4af Sokong Hlnaan Ke Atas Nabi

Sekumpulan pel4m pau hin du tampil memo hon ma af atas perbuatan mereka yang menyokong penghin44n ke atas N4bi Muhammad S.A.W.

Mereka yang dipercayai sekumpulan warga asing telah memuat naik video di aplikasi TikTok pada Selasa lepas menyatakan so kongan terhadap ahli poli tik India Nupur Sharma yang mengh1na N4bi Muhammad S.A.W. di negara tersebut.

Tngkap Lay4r video

Susulan tular video tersebut, pihak polis telah menjalankan sias4tan lanjut.

Sias4tan dijalankan oleh Unit Siasa tan Jen4y4h Terkelas Bahagian Pend4kwaan/und ang-un dang (D5) Jabatan Sias atan Jena yah Bukit Aman di bawah Se ksyen 505(b) Knun Kes3ks44n kerana mengeluarkan kenyataan yang menyebabkan atau mungkin menyebabkan ket4kutan atau kegen taran awam atau golongan awam,” kata Pengarah Jabatan Sias4tan Jen4yah (JSJ) Bkit Aman, Datuk Seri Abd Jalil Hassan.

Menurut beliau juga, siasa tan mengikut Se ksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 turut dilakukan iaitu penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

Dalam pada itu, pihak po lis menasihatkan orang ramai agar tidak membuat spek ulasi yang boleh menjejaskan sia satan dan tidak menyen tuh sen sit1vit1 agama serta kaum selain mengingatkan tindakan teg4s akan diambil kepada sesiapa yang seng aja berbuat demikian.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Setelah Video Tular, Pel4mpau H1ndu M0hon M4af Sokong Hlnaan Ke Atas Nabi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*