“Aku sendiri dlm keadaan yg memerlukan” – Ini Maksud Sebenar Status Terakhir Adibah Noor

KUALA LUMPUR: “Kerana aku sendiri dalam keadaan yang memerlukan,”.

Itu antara perkong sian terakhir penyanyi dan pelakon, Allahy arham Adibah Noor di Twitter pada Isnin lalu.

Begitu pun, penyanyi lagu Terlalu Istimewa itu, pada ketika itu tidak memaklumkan tentang keadaannya yang menderi ta kans er Ov ari tahap empat.

“Maaf, kali ini aku tak dapat tolong. Moga Allah permudahkan urusan mu,” tulisnya.

Ar wah pada masa yang sama sempat membalas komen pengikut dan peminatnya di ruangan tersebut.

“Semoga Allah perkenankan, terima kasih atas doa kamu,” kata Adibah.

Perko ngsian itu seakan-akan memberi bayangan bahawa dia akan pergi menemui pencipta petang tadi.

Tweet terakhir allahyarh amah Adibah Noor…
Al-Fatihah. Semoga rohnya dic ucuri rahmat

Pemerhatian Utusan Malaysia mendapati komen Sehingga hari ini dibanjiri ucapan takz iah dan doa buat penyanyi tersebut.

Terdahulu, ar wah sempat menulis ciapan terakhir, mengucapkan salam takz iah buat pelakon legenda Hamid Gurkha yang mening gal dunai Rabu lalu.

Fazley Yaakob terki lan tak sempat tunai permintaan Adibah Noor… Masih ingat ayat ‘I’m not well my dear’ semasa GV8
PERNAH bersaing di pentas program Gegar Vaganza musim kelapan (GV8), penyanyi Datuk Fazley Yaakob antara rakan selebriti yang turut terkes an dengan pemergian Allahya rham Adibah Noor.

Menurut Fazley atau nama sebenarnya Ahmad Fadzli Yaakob, dia mengetahui Adibah berdepan masa lah kesihatan ketika di minggu pertama GV8.

Masih mengingati kata-kata semangat daripada Adibah, Fazley meluahkan rasa terkil an kerana tidak dapat menunaikan hasrat ar wah untuk datang makan di restoran miliknya.

“Ketika minggu pertama GV, saya mengadu pada kak Dib (nama panggilan Adibah), pentas GV terlalu besar untuk saya. Tapi dia beri semangat dan kata dia pun sa kit boleh teruskan.

Fazley sempat melihat jena zah buat kali terakhir.

“Saya terkej ut dia kata lagi ‘I’m not well my dear’. Jan tung saya ja tuh sebab faham apa yang dia cakap. Ada ketika, kami buat satu program, dia kata tak sangka saya dari menyanyi, memasak pula.

“Dia tanya bila kak Dib boleh makan dekat restoran saya sambil lihat saya buat sweet table. Saya dah berjanji nak bawa dia makan selepas GV tapi tak sempat.

“Masa kami ada rakaman lagu raya pun, saya ada tanya dia sebab dah janji nak tengok sweet table, tapi dia kata ‘nanti la saya tak berapa sihat’. Dah nampak dia tak sekuat seperti biasa,” katanya kepada mStar.

Penyanyi berusia 44 tahun itu ditemui ketika menziarahi jena zah arw ah di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur pada malam Sabtu.

Terdahulu, Adibah Noor, 52, disahkan men inggal dunia sekitar pukul 7.40 malam, Sabtu di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur selepas alami ses ak naf as.

Jen azah akan dikebumikan di Tanah Perkub uran Islam Taman Keramat Permai sekitar pukul 10.30 pagi, Ahad.

Menurut pengurusnya yang dikenali sebagai Todd, Allahya rham sudah lama menghi dap kan ser, namun perkara itu dirah siakan daripada pengetahuan umum.

Adibah bersama rakan sepejuangan di GV8.

Dalam pada itu, Fazley memberitahu dia bergegas ke hospital sebaik sahaja mengetahui berita se dih tersebut dan berpeluang untuk melihat jena zah buat kali terakhir.

“Saya tahu dia sa kit cuma kami yang diberitahu ini tidak berbicara mengenai keadaannya. Saya tak sangka secepat ini. Saya terus bergegas ke hospital bila dapat tahu.

“Saya berkesempatan naik atas melihat jena zah buat kali terakhir di wad ar wah. Saya dan kak Dib semakin rapat ketika di GV tapi sebelum itu pun kami dah rapat.

“Saya anggap dia seperti kakak sendiri dalam dunia seni. Ketiadaannya amat be rat untuk diterima sebab terlalu menda dak,” ujarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Aku sendiri dlm keadaan yg memerlukan” – Ini Maksud Sebenar Status Terakhir Adibah Noor"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*