Wanita Muslim M0hon Murt4d Kerana Tak Pernah Ucap Syahadah

Seorang wanita Islam Malaysia memohon untuk mur tad dengan alasan tidak pernah mengucapkan kallmah syahadah.

Wanita yang digelar sebagai “A”, 32, mendak wa, walaupun dila hirkan oleh ibu bapanya yang beragama Islam, namun dia tidak pernah menga malkan langsung ajaran agama Islam.

Malah, dia juga tidak mempercayai ajaran-ajaran dalam agama Islam.

Lapor Malay Mail, peguam “A” berkata, wanita itu dibesarkan oleh ibunya yang beragama Islam selepas berce rai dengan ayahnya, tetapi “A” tidak pernah mengamalkan Islam kerana ibu bapanya tidak mengamalkannya dan ibunya tidak mema ksa Islam ke atasnya.

Tambah Malay Mail, sebelum ini, “A” pernah memohon permohonan untuk mur tad di Mahka mah Syariah.

Selepas ditol ak, “A” menca bar kepu tusan Mahkamah Syariah yang tidak membenarkannya mur tad bagi memel uk aga ma Konfusianisme dan Buddhisme di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Ujarnya, Mahkamah Syariah tidak mempunyai bidang kuasa atau kuasa untuk mengisytiharkan bahawa seseorang itu bukan lagi seorang Musl im.

Hakim Mahkamah Tinggi, Ahmad Kamal Md Shahid kemudiannya meno lak permohonan “A” untuk izin mendapatkan semakan keha kiman.

Peguam wanita itu, Fahri Azzat mengesahkan bahawa permohonan anak guamnya untuk kebenaran semakan telah ditol ak dalam kepu tusan yang dihantar melalui e-mel yang dihantar oleh jurubahasa mahkamah pada 3.28 petang, dan kos RM2,000 ditentukan pada 4.29 petang selepas penyera han ringkas melalui emel.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Wanita Muslim M0hon Murt4d Kerana Tak Pernah Ucap Syahadah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*