Adibah Noor sangat pemurah, DM Twitter netizen minta nombor akaun…

DUNIA seni kehil angan sebutir bintang dengan pemer gian penyanyi Adibah Noor yang menghi dap peny4kit k4nser ov4ri tahap empat, pada Sabtu malam.

Berita dvka mengenai penyanyi lagu Terlalu Istimewa itu mengundang seb4k banyak pihak.

Kesed ihan bukan sahaja dirasai oleh para peminat yang mengikuti kerjaya nyanyian dan lakonannya, malah turut terkesan dengan sifat pemurah Allahya rham yang sering membantu orang ramai.

Perkong sian Jefri di laman Twitter.

Menerusi satu luahan, seorang bapa membuka cerita tentang keperibadian Adibah ketika hayatnya yang pernah membantu keluarganya yang terke san ak1bat p4ndem1k C0vldl9 pada tahun lalu.

“Terima kasih Kak Dib (panggilan Adibah) sebab pernah membantu famili kami,” tulisnya menerusi satu ciapan pada Sabtu malam, sebaik mendapat berita pemer gian Adibah.

Pengguna Twitter itu, Jefri El’Mansor turut berkong si tangkap layar mesej yang dihantar secara langsung (DM) oleh Adibah bertarikh 26 Julai 2021.

“Salam. Izinkan saya bantu top-up balik duit raya anak encik. Mohon maklum berapa dan nombor akaun encik. Jangan se gan okay,” tulis Adibah.

DM Adibah Noor yang menawarkan bantuan.

Mesej itu dihantar Adibah itu selepas bersimp ati dengan nasib yang menim pa Jefri apabila terp4ksa menggunakan duit simpanan raya anaknya untuk membeli svsu dan lampin pakai buang.

“Sorry anakku, ayah terp4ksa pakai duit raya kamu untuk beli svsu dan lampin,” tulis Jefri.

“Tapi jangan bim bang. Ada rezeki nanti ayah ganti ya,” kata Jefri berjanji kepada cahaya mata sulungnya dan difahamkan dia mendirikan rumah tangga pada 2020, ketika negara dilanda p4ndem1k C0vldl9 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Bukan sekadar mesej menawarkan bantuan kepada Jefri, Adibah turut mengambil inisiatif menulis di ruangan bebenang pada posting Jefri bagi memastikan mesejnya dibaca.

“Check DM okay,” tulis Adibah secara ringkas.

Adibah Noor turut membantu peniaga-peniaga kecil.

Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen turut seb4k dengan perkongsian Jefri.

“Baiknya dia, dia pun terkesan PKP masih tolong orang.

“Nampak tweet Kak Dib ‘Check DM K’. Pemurahnya,” demikian antara komen-komen netizen menerusi perkong sian Jefri di Twitter yang diulang kicau lebih 2,000 kali sejak lewat Sabtu malam.

Bagaimanapun, Jefri bukanlah satu-satunya individu yang bertuah dibantu oleh Adibah, malah ramai lagi yang turut berkon gsi kemurahan hati Allahy arham.

“Kak Adibah Noor adalah sala h seorang yang baik hati. Masa lockdown, dia bantu banyak bisnes kecil termasuk bisnes saya dengan retweet tanpa caj pun. Beliau adalah buah hati rakyat Malaysia dan akan terus dikenang begitu. Al-Fatihah,” tulis Nina.

Antara lain perkongsian mengenai kemurahan hati Adibah Noor.

“Yup, beliau retweet (tentang bisnes) tanpa saya minta. Tak sempat dia nak rasa kek saya,” kata AE yang menjual kek dan manisan semasa PKP.

“Dalam masa dua minit menghubunginya, beliau segera membantu. Saya akan sentiasa mengingati kemur ahan hatinya. Inna lillahi wa inna ilahi raji’un. Kita adalah milik Tuhan dan kepada Tuhan kita kembali,” tulis Faiz Fadzil.

Faiz turut berkon gsi tangkap layar mesej Adibah yang menderma bagi membantu penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Lembah Pantai yang terk esan akib at Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) pada tahun lalu.

Terdahulu, Adibah Noor, 52, menghem buskan nafas terakhir sekitar pukul 7.40 malam, Sabtu di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur selepas mengalami se sak na fas.

sumber:mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Adibah Noor sangat pemurah, DM Twitter netizen minta nombor akaun…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*