Subsidi Dih4puskan, KPDNHEP Bant3ras Aktiviti Sor0k Barang

PUTRAJAYA, 24 Jun 2022 – Kementerian Perdag angan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) menger ah seramai 2,200 anggota penguat kuasa bagi membant eras aktiviti menyo rok barang kawalan di seluruh negara.

Arahan tersebut dibuat setelah Kerajaan mengumumkan peman suhan subsidi beberapa harga barang seperti ayam, telur ayam dan minyak ma sak botol yang bakal berkuat kuasa mulai 1 Julai ini.

Anggota penguat kuasa telah melaksanakan pemeriksaan harian di 2,711 premis peruncit terpilih (DDR), 1,039 pemborong terpilih (DDW) dan 223 pengilang terpilih (DDM).

Pemeriksaan yang dibuat melib atkan barang kawalan dan juga keperluan asas lain seperti gula, minyak masak, tepung gandum, roti putih, beras, bawang, susu tepung dan juga sayur-sayuran.

Lapor Selangor TV, Menteri KPDNHEP Datuk Sri Alexander Nanta Linggi turut memaklumkan bahawa pelaksanaan Ops An ti-So rok itu memberi impak positif apabila pihaknya telah menerima 13 aduan aktiviti so rok barang kawalan sehingga 22 Jun lalu.

Samudera.my sebelum ini pernah melaporkan bahawa ramai rakyat di bandar mula membuat pembelian pa nik minyak masak tulen botol dua hingga lima kilogram (kg) setelah tindakan Kerajaan mengha puskan subsidi mulai 1 Julai 2022

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Subsidi Dih4puskan, KPDNHEP Bant3ras Aktiviti Sor0k Barang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*