“Rasanya pihak p0lis dah tahu siapa pelaku”-Mist3ri Isv Bvli MRSM Kuantan Akhirnya Terungkai

Terdahulu tular di Facebook berhubung kes seorang wanita mendak wa anaknya dibu li di sebuah MRSM di Kuantan, Pahang sejak Jun lalu dan pihak asrama dikatakan lambat bertindak menangani isu itu.

Wanita terbabit mendak wa beliau sudah membuat laporan polis berhubung kes itu.

Berdasarkan kes yang tular, wanita itu mendak wa baju sekolah anaknya digun ting dan dicon teng, selain rambut digun ting ketika tidur serta mendak wa wujud perbuatan khia nat serta budaya gengs teris me di MRSM itu.

Menurut Cikgu Fadli, kes tersebut di anggap selesai selepas keluarnya kenyataan media dari PDRM

“Po lis dah keluarkan kenyataan media pada 13 Ogos lepas tular isu bu li MRSM Kuantan.

“Kenyataan media ini mengatakan, hasil siasatan polis ‘Tiada unsur-unsur ga ngste ris me dalam kejadian ini’.

“Pendek kata, tak ada kes bu li, tak ada pembu li dan tiada yang dib uli. Itu yang saya faham dengan kenyataan media ini.

“Rasanya pihak polis dah tahu siapa pelaku, namun tidak menghe boh kan untuk menjaga emo si pelaku kerana besar kemungkinan pelaku kes ini ada masa lah emo si.

“Kita doakan adik ini kembali sihat hendaknya.

Minta tolong jangan ke cam dan sin dir pelaku walau kalian dapat teka siapa orangnya. Jangan disebabkan kata-kata kita, emo si pelaku lebih te ruk hingga mungkin mence de rakan diri, melarikan diri dan seumpamanya.

“Mereka ini masih kecil. Baru menjengah alam remaja. Belum m atang elok fikirannya. Jangan de ra lagi emo si mereka.

“Doakan sahaja agar semuanya kembali baik-baik dan mereka pulih sepenuhnya.

“Dan jangan lagi menge cam pihak warden dan MRSM Kuantan. Efek post tersebut bukan kecil-kecil anak. Te ruk MRSM Kuantan kena hen tam sedangkan semua orang tahu MRSM adalah antara sekolah terbaik yang ada di negara kita.

“Alhamdulillah. Kiranya selesai dah kes ni. Tak perlu panjangkan lagi saya rasa.

“Tahniah semua pihak yang berjaya rungkaikan kes mis tik dan mis teri ini.

Dalam pada itu Kementerian Pembangunan Luar Bandar (KPLB) menyerahkan sepenuhnya kepada polis menyia sat kes bu li di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuantan, Pahang.

Menterinya, Datuk Seri Mahdzir Khalid, berkata pihaknya memandang serius perkara itu dan tidak berkompromi dengan sebarang tind akan sa lah laku termasuk kes bu li.

Katanya, beliau akan meneliti laporan lengkap berkenaan sia sa tan kes itu dan apabila siap kelak akan diserahkan kepada pihak polis dan setakat ini eng gan memberi sebarang komen.

“Tindakan tegas akan diambil terhadap pelajar yang terbabit jika hasil sia sat an mendapati berlaku sa lah laku itu,” katanya dalam kenyataan selepas mengadakan lawatan ke Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan (MAHA) 2022 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) hari ini.

Be the first to comment on "“Rasanya pihak p0lis dah tahu siapa pelaku”-Mist3ri Isv Bvli MRSM Kuantan Akhirnya Terungkai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*