Pengasas Produk Tersent4k Ins1den Pengs4n Ditvduh Gim1k! – “Cara Netizen Fikir Kadang Tak Masuk Akal, Untuk Apa Buat-Buat Jatvh Demi Marketing?”

Kec0h apabila ins1den yang melib4tkan usahawan, Muhammad Iddin Syah Mohd Fuzi yang tiba-tiba pengs4n di atas pentas ketika memberikan ucapan menjadi buah mvlut netizen di media soslal.

Difahamkan, pengasas produk kecantikan berusia 27 tahun itu j4tuh hingga terpksa dip4pah di majlis ESW Grand Nomination & Pelancaran Activ White, Sabtu lalu di sebuah hotel terkemuka di ibu kota.

Kejadian tersebut turut dirakam, misalnya menerusi perkongs1an pengguna TikTok menggunakan akaun @mummy_myra yang pantas meraih reaksi pelbagai daripada netizen.

Pada ruangan komen video yang kini menerima lebih 1 juta tontonan meraih lebih 1.1 juta tontonan di TikTok itu, rata-ratanya mend4kwa Iddin berpura-pura pengs4n demi ‘content’.

Malah, ada juga yang menvduh ahli perniagaan tersebut tidak sens1tif kerana did4kwa melakukan g1mik ketika negara berhadapan dengan kr1sis banjir.

Bagaimanpun, Iddin yang merupakan pengasas jenama ESW itu tampil men4fikan segala tudvhan yang dilemp4rkan di Instagram.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh FOUNDER ESW (@iddinsyah)

“Saya jarang menghabiskan masa membaca berita atau komen neg4tif, lebih-lebih lagi pada waktu macam ni sebab untuk berjaya, kita kena positif dan spread positivity.

“Tapi hari ni ni membuatkan saya ters3ntak apabila ramai staf dan anak team saya, share screenshot komen netizen yang meng3cam insiden saya tumb.ang ketika membuat ucapan penutup di acara ESW Grand Nomination dan Pelancaran Activ White baru-baru ini.

“Cara netizen fikir ni kadang tak masuk akal. Untuk apa saya buat-buat jatvh demi content marketing? Ingat bahu saya ni ada insurans ke boleh dapat pamp4san berjuta kalau terjadi apa-apa? Yes, walaupun saya memang ambil insurans ny4wa.

“Dalam hidup anda, takkan tak pernah rasa pen4t tahap lem4u? Ke tak pernah? Oh lupa, orang yang tak pernah penat ni cara hidup mereka mungkin pi kerja pagi, petang tak dan pukul 5 petang dah c4but lari!

“Dekat tempat kerja cvri tulang tidur dekat desk atau surau agaknya! Manalah depa nak faham kehidupan usahawan seperti saya mahupun usahawan berjaya yang lain, yang mempunyai belasan ribu ejen dan stokis,” tulisnya.

Mengulas mengenai d4kwaan yang menyifatkan dia tidak sensit1f ‘buat g1mik’ saat situasi semasa yang meland4 negara, ini katanya;

“Ini bukan tanggungjwb macam ikan bilis. Mana nak jaga perniagaan, team yang ramai, isteri, anak, keluarga dan kerja-kerja CSR lagi?

“Ada juga netizen kutvk cakap saya tak sens1tif buat g1mik waktu orang tengah sus4h hadapi banjir. Pertama, ini bukan g1mik.

“Kedua, kalau anda follow saya, anda tahu apa yang saya dan team ESW dah buat utk b4ntu m4ngsa. Saya pernah post apa yang kami bantu serba sedikit. Tak perlu saya nak bentang resit beli barang tepek di Instagram nak puaskan hati semua.

Komen Netizen:

“At the end of the day saya juga manusia biasa. Sejauh mana saya push diri saya, pasti akan ada satu saat saya merasa pen4t.

“Jadi daripada jadi netizen yang kerjanya mengec4m saja, eloklah jadi netizen yang berminda positif. Kepada yang meningg4lkan komen positif, terima kasih banyak-banyak atas kata-kata semangat kalian,” tulisnya yang penah berkongs1 mengenai rutin kerja yang padat menerusi hantaran sebelum ini.

Video sama turut dikongsikan di laman Twitter dan Instagram oleh penggguna media sos1al lainnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Pengasas Produk Tersent4k Ins1den Pengs4n Ditvduh Gim1k! – “Cara Netizen Fikir Kadang Tak Masuk Akal, Untuk Apa Buat-Buat Jatvh Demi Marketing?”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*