PoIis Tunggu Pengantin BaIik Tunai Umrah Kerana Pasangan SeIebriti lni Akan Disias4t Anjur Majlis Kahwin L4nggar SOP

Susulan majlis rsepsi persndingan artis iaitu Uqasha Senrose dan Kamal Adli yang menimbulkan kemar4han ramai, pihak polis akan memnggil p4sangan selbriti itu selepas mereka pulang daripada mengrjakan umrah bagi membntu sias4tan atas dkwaan meInggar pros3dur opera4si standard (SOP) ketika mengadakan majis pada 15 Disember lalu.

Menurut Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Zaiham Mohd Kahar, selain psangan pngantin, polis juga akan memanggil kesemua tetamu dan pemilik villa di Genting Highland, Pahang yang menjadi l0kasi majlis berkenaan.

“Pngantin, tetamu, penganjur dan pemilik villa yang berkaitan akan dipanggil untuk membantu sias4tan.”

“Kita boleh kesan daripada senarai nama dan RSVP yang ada… saya yakin pasangan selebriti ini juga ada senarai nama tetamu yang mereka jemput.”

Tak apa, pengantin tunaikan amal ibadah (umrah) mereka dahulu, tunggu balik… dah selesai kuarantIn barulah kita akan panggil. Ini hanya k3s melnggar SOP,” katanya ketika dihubungi mStar pada Selasa.

Pasangan mempelai berkenaan ber5ngkat menunaikan umrah di Makkah pada 23 Disember lalu.

Sebelum ini, tular rakaman video berdurasi 41 saat yang dimuat naik di Facebook memaparkan majlis resepsi pasangan selebriti ini yang diadakan di sebuah villa di pusat peranginan Genting Highlands.

Video itu menjadi perbualan netiizen kerana didkwa melnggar SOP Fasa 4, Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Sudah selesai kuarantin barulah kita akan panggil. Ini hanya k3s melnggar SOP. ZAIHAM MOHD KAHAR KETUA POLIS DAERAH BENTONG

Berdasarkan video terbabit, didapati ada tetamu yang hadir tidak memakai pelitup muka, selain gag4l mengam4lkan penjar4kan fizikaI.

Majlis itu berlngsung kira-kira jam 8.30 malam dan dihadiri oleh saudara mara serta kenalan rapat.

Sementara itu pengarah drama terkenal Michael Ang turut dilihat berkongsi foto dan video dipercayai pada majlis resepsi dan malam berinai sementara Anuar Zain antara tetamu diundang membuat persembahan.

Menerusi video pada majlis malam berinai, pasangan pengantin turut dilihat menghiburkan tetamu yang hadir dengan tarian lagu-lagu Bollywood.

Kes itu disias4t mengikut Perkara 17, Peraturan-peraturan Penceg4han dan Pengawalan Peny4kit Berjngkit (PPDPPB) 2021.

Beliau turut meminta orang ramai agar tidak membuat sebarang sp3kulasi berkaitan insIden tersebut dan terus mematuhi SOP yang ditetapkan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Untuk rekod Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen, 29, dan Kamal mendirikan rumah tangga pada 5 November lalu.

Pasangan ini meraikan kisah cinta mereka dalam sebuah majlis persandingan mereka di Puncak Dani, Genting Highlands pada 15 Disember lalu, majlis tertutup untuk keluarga dan kenalan rapat sahaja.

Sumber: Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "PoIis Tunggu Pengantin BaIik Tunai Umrah Kerana Pasangan SeIebriti lni Akan Disias4t Anjur Majlis Kahwin L4nggar SOP"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*