“S0P Mcm B4ng*ng..” – Wanita Luah Kecew4 Terpksa Bers4Iin Dlm Kereta. Bila Pergi Hospital Swasta, Lain Pulak Jadinya

PROSES kel4hiran adalah situasi yang mencem4skan dua ny4wa iaitu ibu dan b4yi. Kerap kali dipesan wanita h4mil perlu ke hospital sekiranya sudah mempunyai tanda-tanda untuk bers4lin.

Namun, lain pula halnya yang berlaku di Pulau Pinang. Seorang ibu terp4ksa mel4hirkan b4yinya di dalam kereta gara-gara tidak sempat sampai ke hospital semula

Dalam satu hantaran di laman sosi4l Facebook Penangku Vir4l, wanita berkenaan terdahulu pergi ke sebuah hospital kerajaan kerana sudah mempunyai tanda-tanda bers4lin pada jam 11.00 pagi.

Tular baru-baru ini, seorang ibu mel4hirkan anak di dalam kereta akib4t ‘procedure’ sebuah hospital kerajaan yang terlampau ket.4t, mengh4lau semula wan1ta m4.lang tersebut untuk pulang kononnya waktu bers4.lin masih belum sampai.

Daftar masuk pukul 11, d0ktor survh balik walau bukaan dah 2cm

Menerusi posting Faceb00k Penangku Viral, wanita tersebut difahamkan telah mendaftar masuk di Hospital Seberang Jaya pada jam 11 pagi, namun disuruh balik pada jam 12.30 tengah hari walaupon bukaan telah 2cm lebar dan kononnya waktu mel4hirkan anak masih terlalu awal.

Dah merayv banyak kali, ditol4k dan terpaks4 balik

Lebih kej4m, wanita ini telah mer4yu berkali-kali untuk meneruskan proses bers4.lin, namun ditol.ak oleh doktor dan akhirnya dia terpaks4 pulang ke rumah di Sg Ara Bayan Lepas, yang terletak agak jauh dari hospital jika berlaku sebarang kecem4san.

D4.r4.h turun banyak, bers4.lin dalam kereta

Akib4t trafik yang terl4mpau ses4k, wanita m4.lang ini akhirnya mel4hirkan anaknya di dalam kereta sebelum berlaku pend4.r4.han yang sangat banyak.

Wanita itu akhirnya mel4hirkan b4yi di dalam kereta sewaktu dalam perjalanan ke hospital, sebelum suaminya membawanya ke sebuah hospital swasta terdekat.

Terpaks4 Bayar Bil Hospital Swasta

Menerusi hantaran itu juga, suami wanita tersebut meluahkan rasa kecew4 kerana terpak.sa membayar bil hospital “tidak dijangka”, dan menyal4hkan pihak hospital pertama kerana meminta isterinya pulang ke rumah, sebelum itu.

Difahamkan, sebaik mendengar aduan isterinya, mereka bergegas ke Hospital Besar Pulau Pinang namun asbab trafik yg ses.4k, anggaran masa untuk tiba di Hospital Seberang Jaya mengambil masa sehingga 1 jam 20 minit.

“Terlalu ambil mudah…”

Tinjauan ke ruangan komen mendapati ramai melvahkan rasa kekec3waan kepada pihak pengvrusan hospital. Ada juga yang berkongs1 kisah pernah berhadapan dengan situasi yang sama.

K0MEN NETIZEN:

Walau bagaimanapun sejak kisah ini tular, belum ada penjelasan daripada mana-mana pihak susulan apa sebenarnya yang berlaku.

Untuk pengetahuan para pembaca, proses kel4hiran yang tidak dip4ntau kakitangan terlatih dan bert4uliah adalah berb4haya.

Ia mended4hkan ibu dan bay1 kepada pelbagai risik0 seperti tump4h d4rah, b4yi lem4s, j4ngkitan kum4n dan sebagainya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“S0P Mcm B4ng*ng..” – Wanita Luah Kecew4 Terpksa Bers4Iin Dlm Kereta. Bila Pergi Hospital Swasta, Lain Pulak Jadinya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*