Rohana Tanya Mana Rumah Dia, Sekali Ebit Lew Turun Tunjuk Pelan Rumah Baru. Memang Cantik

HULU LANGAT: Nasib seorang nenek yang rumahnya tul4r ketika banjir melanda daerah ini Disember lalu kerana hanya tinggal tangga, tetap sama walaupun sudah sebulan traged1 itu berlalu. Rohana Mahfuz, 76, berkata, rumahnya belum diperbaiki malah tiada perubahan pun sejak peristiwa itu. Bahkan, sebagai warga emas, dia mengakui tidak biasa dengan sistem permohonan yang disediakan kerajaan.

Kelvhan warga emas Rohana Mahfuz, 76, yang kehil4ngan seluruh rumah pusakannya dalam bencan4 banjir Disember lalu mendapat perhatian pendkwah popular, Ustaz Ebit Lew.

Ebit akan membina semula rumah baharu untuk Rohana ditapak asal di Batu 18, Kampung Jawa, Hulu Langat, Selangor.

Pertolongan yang dihulur Ebit itu tidak sampai 24 jam selepas media mel4porkan r1ntihan Rohana (gambar) apabila tidak ada mana-mana pihak membantunya untuk membina semula tempat perlindungannya yang telah musn4h.Ebit berkata, dia akan membinakan semula rumah untuk warga emas itu setelah meneliti pelan rumah baharu selain turut menghubungi kontraktor yang akan menyiapkan projek tersebut.

Ebit Lew berbual bersama Rohana di tapak rumahnya yang h4nyut dibawa b4njir di Hulu Langat. – Foto FB Ebit Lew

“Syukur dapat hadiahkan nenek Rohana rumah baharu setelah rumahnya h4nyut banjir di Hulu Langat. Semuanya habis cuma tinggal tangga.

“Kami akan bina semula rumah. Men4ngis sahaja dari mula jumpa tadi. Sudah sebulan nenek tak tahu macam mana nak bina rumah. Dari mula hanya meluah rasa dan uji4n hidupnya.

“Nenek tiada suami dan anak-anak. Syukur adik beradik dan jiran tetangga ramai membantu serta masyarakat ramai membantu.

“Doakan rumah nenek dapat kami siapkan mengikut pelan asal. Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah,” kata Ebit dalam hantaran yang dikongs1 di media sosi4lnya.

Ebit Lew melihat pelan rumah baharu yang akan dibina untuk Rohana.-Foto FB Ebit Lwe
Pada kesempatan itu, Rohana turut meminta agar Ebit mendoakan dirinya ditempatkan di dalam syurga.

“Dari mula men4ngis jer. Katanya ini hari paling gembira dapat jumpa ustaz. Saya jarang men.angis tapi hari ni nak men4ngis. Selalu tengok dekat televisyen. Boleh tak ustaz jangan balik lagi. Nenek nak dengar nasihat.

“Nenek doakan saya ye. Mak ayah saya sudah meningg4l dunia. Saya perlu doa nenek. Terus nenek doakan saya. Syukur rasa,” kata Ebit.

Nasib Rohana mendapat perhatian selepas rumah pusak4 yang dibina pada tahun 1969 peningg4lan ibu bapanya hanya tinggal tangga selepas diland4 banjir besar.

Bagaimanapun semalam media melaporkan tidak ada mana-mana pihak tampil untuk membantu Rohana membila semula rumahnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Rohana Tanya Mana Rumah Dia, Sekali Ebit Lew Turun Tunjuk Pelan Rumah Baru. Memang Cantik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*