Uyaina Arshad dimasukkan ke hospit4l, ini keadaan terkini beliau

Kuala Lumpur: Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad, 30, dimasukkan ke hospit4l selepas dis4hkan pos1tif Cov1d-19 selain mengal4mi tekanan dar4h rendah, sejak Selasa lalu.

Uyaina memaklumkan suaminya yang juga penyanyi Raja Syahiran, 29, turut dijan.gkiti virus itu tetapi cuma menjalani kuarantin di rumah.

“Syahiran boleh kuarantin di rumah tapi saya kena tahan di wad sebab tek4nan d4rah rendah dan bad4n lem4h. Pertama kali berjauhan dengan suami.

“Lain orang mungkin rasa berbeza-beza bila dij4ngkiti Cov1d-19 ini. Ada orang mungkin gejalanya ringan. B4dan saya rasa s4kit sangat-sangat terutama ketika hari kedua dan ketiga,” katanya tanpa memaklumkan hospital tempat dia dirawat.

Menurut Uyaina, pergerakannya juga terhad akib4t kes4kitan yang dialaminya. Dia tidak men4fikan timbul kebimb4ngan jika kes4kitan itu menyer4ng organ dalam b4dan.

“Nak jalan pergi tandas pun mer4ngkak. B4dan rasa macam kena puk.ul. Tekak rasa macam kena lenyek. Susah nak naf4s. Dem4m menggigil.

“Paling bahay4 sebab ia kacau organ dalaman kita. Itupun kami dah ambil vksin. Bayangkan orang yang tak ambil vksin langsung? Yang ant1 vksin?

“Tak tahulah macam mana bermas4lah b4dan mereka. Saya berkongs1 foto ini untuk ingatan diri sendiri bagaimana syukurnya sewaktu masa sihat,” katanya.

Uyaina turut memohon orang ramai agar berusaha untuk menjaga keselamatan serta hargai kesihatan diri. Katanya, nikmat paling besar Allah bagi adalah nikmat kesihatan.

“Kita kena jaga baik-baik. Kekal selamat semua. Saya doakan anda tak kena Cov1d-19 terutama orang-orang tua dan kanak-kanak sebab tak tahu bagaimana b4dan mereka nak terima,” katanya.

Uyaina turut meminta doa ramai agar dia dan suaminya diberikan kesembuhan segera.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Uyaina Arshad dimasukkan ke hospit4l, ini keadaan terkini beliau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*